|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
ARK / TRK3K
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
ARK
/
TRK3K
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Techniky rest. a konz. kamene III
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Techniky restaurování a konzervace kamene a souvisejcích materiálů III
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
5
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
ARK/TRK1K
a ARK/TRK2K
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je získání teoretických a praktických znalostí z oblasti restaurování a konzervace kamene a souvisejících materiálů. Výuka předmětu je orientována tak, aby byli ze studentů vychováni samostatní odborníci schopní jednat na odborné úrovni s technologem, historikem umění, památkářem a ostatními zúčastněnými stranami restaurování.
|
Požadavky na studenta
|
Zkouška je realizována ústní formou. Prověřuje schopnost komplexního výkladu probrané látky. Účast na předmětu je povinná. Pro úspěšné splnění předmětu musí mít student minimálně 80% docházku. Nedílnou součástí předmětu je zpracování restaurátorské dokumentace. Rozhodujícím aspektem klasifikace je studentova obhajoba práce realizované v ateliéru nebo in situ a příslušné restaurátorské dokumentace.
|
Obsah
|
Výuka je realizována na konkrétních památkových objektech, kdy se student pod vedením pedagoga podílí na praktické realizaci restaurátorského zásahu. Hlavní náplň předmětu spočívá osvojení základních výtvarných a řemeslných dovedností a teoretických znalostí. Předmět organicky navazuje na předměty Techniky rest. a konz. kamene I a II. Toto předmětu studenti zahajují práci na bakalářské práci.
Základem výuky v tomto předmětu je příprava na samostatné restaurování konkrétního památkového objektu. Konzultace a praktická výuka je zaměřená zejména na tyto okruhy směřující ke schopnosti studentů samostatně plánovat a provádět restaurátorský zásah: - příprava restaurátorského zásahu (administrativa, transport). - Popis poškození - vytyčení cílů restaurátorského průzkumu, spolupráce se specialisty. - Vyhodnocení průzkumu a příprava návrhu koncepce restaurátorského zásahu. - Zpracování doporučeného režimu péče o památku.
Obsah předmětu byl v letech 2013-2015 inovován díky projektu DOCEO PRO CULTURA - Inovace vzdělávacích programů Fakulty restaurování (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/28.0268).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Viňas, S., M. Contemporary Theory of Conservation. Oxford, Elsevier Butterworth Heinemann, 2005.
-
Základní:
Ďoubal, J. a kol. Didaktické návody (vydáno v rámci projektu DOCEO PRO CULTURA).
-
Základní:
Henry, A., ed. Stone conservation, principles and Practice (vybrané kapitoly přeloženy v rámci projektu DPC). Donhead Publishing Ltd. 2006.
-
Doporučená:
Zelinger, J. a kol. Chemie v práci konzervátora a restaurátora. Academia, 1982.
-
Doporučená:
Ďoubal, J. Kamenné památky Kutné Hory: restaurování a péče o sochařské památky (vydáno v rámci projektu DPC). Univerzita Pardubice, 2015.
-
Doporučená:
Šimůnková E., Bayerová T. Pigmenty. STOP Praha, 1999.
-
Doporučená:
Kopecká I., Nejedlý V. Průzkum hist. materiálů, analytické metody pro rest. a pam. péči. Grada Pub., 2005.
-
Doporučená:
Knoepfli A., ed. Reclams Handbuch der Künstlerischen Techniken. Stuttgart, 1990.
-
Doporučená:
Kotlík, P. a kolektiv. Stavební materiály historických objektů. Praha, 1999.
-
Doporučená:
Price C., Doehne E. Stone conservation (vybrané kapitoly přeloženy v rámci projektu DOCEO PRO CULTURA). The Getty Conservation Institute, Los Angeles, 2010.
-
Doporučená:
BRANDI, C. Teorie restaurování. Tichá Byzanc, Praha, 2002.
-
Doporučená:
Kubička R., Zelinger J. Výkladový slovník malířství, grafiky a restaurátorství. Grada, 2004. ISBN 0-247-9046-7.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student dokáže provádět stanovené etapy restaurátorského zásahu i komplexní restaurátorský zásah. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|