|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
ARMS / SPP1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
ARMS
/
SPP1
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Specializovaná výtvarná příprava I
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
3 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
-
|
Požadavky na studenta
|
forma způsobu ověření: ústní i písemná další požadavky na studenta k zakončení předmětu: prezentace, docházka
|
Obsah
|
Specializovaná výtvarná příprava I představuje na magisterském stupni studia prohlubování výtvarné dovednosti i estetické citlivosti studentů, která je potřebná pro správné pochopení specifických vizuálních kvalit historického uměleckého díla nebo umělecko-řemeslného artefaktu. Studenti tak mají prohlubovat nejen dovednosti v oblasti výstavby a technologické kopie malířských technik, ale také se obeznámit s technologiemi a technikami trojrozměrné výzdoby, které jsou součástí architektury i s povrchy architektury samotné. Cílem předmětu je schopnost studenta uvědomit si širokou škálu variant přístupu k restaurovanému dílu z hlediska jeho estetického působení a schopnost zvolení optimálního řešení při finalizaci restaurátorského zásahu. Problematikou finálního kroku při restaurování uměleckých a uměleckořemeslných děl spojených s architekturou jsou zejména retuše defektů, rušivých míst a nových doplňků (tmely, rekonstruované části, doplňky). Výuka Specializované výtvarné přípravy I by se tedy měla zaměřit jak na procvičování práce s barvou formou barevných studií a kopií prováděných na papírové podložce i na minerálních podkladech (sádra, štuk..), tak i na kopie a doplňování trojrozměrných objektů (umělý kámen, sádra, štuk).
1. blok kopie kvašového zátiší na formát A3 - načítání transparentních a polotransparentních vrstev, práce s tvary, preciznost
2. blok plastická cvičení (doplňování) na poškozeném trojrozměrném objektu (sádra, štuk, nebo umělý kámen)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Mora, L. - Mora, P. - Philipot, P. Conservation of wall paintings. London, 1984.
-
Základní:
Bayerová T., Šimůnková E. Pigmenty. STOP, 2008.
-
Základní:
Klouza, R. Pohled do obrazu. Praha, 2014.
-
Základní:
Losos L. Pozlacování a polychromie. Grada, 2005.
-
Doporučená:
Preiss P. Barokní ilusivní malba architektur v Čechách a její slohový původ (disertační práce). Praha, 1950.
-
Doporučená:
Manguel A. Čtení obrazů. Host, 2008.
-
Doporučená:
Baxandall, M. Stíny a světlo. Brno, Barrister a Principal, 2003.
-
Doporučená:
Kulka, T. Umění a falzum. Praha, Academia, 2004.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
-
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|