|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
ARPKVD / LEP3P
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
ARPKVD
/
LEP3P
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Letní praxe III
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
20
[DNU/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti v rámci předmětu LPP3 absolvují dvacet dní praxe na odborném restaurátorském pracovišti nějaké ze státních institucí, případně soukromého restaurátora. Cílem předmětu je, rozšířit odborné vědomosti a praktické zkušenosti studentů. Studenti mají tak možnost konfrontovat postupy a vědomosti nabyté po čas studia s jinými odborníky v oboru s přihlédnutím i na jejich budoucí profesní praxi.
Studenti budou hodnoceni na základě správy z odborné praxe, jejíž součásti bude i restaurátorská dokumentace objektu restaurovaného po dobu praxe.
|
Požadavky na studenta
|
Studenti budou hodnoceni na základě správy z odborné praxe, jejíž součásti bude i restaurátorská dokumentace objektu restaurovaného po dobu praxe.
|
Obsah
|
Studenti si ověří své schopnosti řešit praktické problémy při realizaci konkrétních restaurátorských prací a své schopnosti integrovat teoretické poznatky získávané během studia do praxe v těchto podmínkách. Letní praxe III probíhá ve spolupráci s předními restaurátorskými pracovišti v ČR (Národní archiv, Národní knihovna České republiky, Židovské muzeum v Praze, Národní technické muzem,?) 1. blok - Výběr vhodného objektu k restaurování 2. blok - Provedení průzkumu díla 3. blok - Zhodnocení výsledků průzkumu a vypracování restaurátorského záměru 4. blok - Fotodokumentace díla před a v průběhu restaurování 5. blok - Provedení samotného restaurátorského zásahu 6. blok - Vyhotovení ochranného obalu na restaurovaný objekt 7. blok - Fotodokumentace díla po ukončení restaurátorských prací 8. blok - Vypracování restaurátorské dokumentace
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Kolektiv autorů. Konzervování a restaurování kovů. Ochrana předmětů kulturního dědictví z kovů a jejich slitin. Brno, 2011.
-
Základní:
Sojková, K. Kovové prvky v knižní vazbě. Pardubice, 2011.
-
Základní:
Kopecká, I., Nejedlý, V. Průzkum historických materiálů:analytické metody pro restaurování a památkovou péči. Praha, Grada, 2005.
-
Základní:
Ďurovič, M. Restaurování a konzervování archiválií a knih. Paseka, Litomyšl, 2002.
-
Základní:
Kubička, R., Zelinger, J. Výkladový slovník malířství, grafika, restaurování. Praha, 2004.
-
Doporučená:
Paper Conservation. Odborný časopis mezinárodní restaurátorské organizace IADA.
-
Doporučená:
Sborníky z odborných konferencí restaurátorů a historiků.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student pozná okolnosti a problémy práce v terénu. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|