|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
ARPKVD / TRK1P
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
ARPKVD
/
TRK1P
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Techniky rest. a konz. papíru I
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Techniky restaurování a konzervace papíru, knižní vazby a dokumentů I
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
3 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
V předmětu TER1P-I se studenti seznámí s chodem ateliéru, ve kterém si po dobu studia budou osvojovat techniky restaurování papíru, knižní vazby a dokumentů.
Zpracovávají první samostatný restaurátorský úkol pod vedením pedagoga - restaurátora. Jejich první restaurátorské práce začnou na konkrétním historickém objektu (knize). Při jejich restaurování se seznámí se základními restaurátorskými kroky, jako je průzkum a dokumentace díla před restaurováním, vyhodnocení průzkumu a vypracování restaurátorského záměru, metody dezinfekce, způsoby čištění papíru,...atd., až po vypracování restaurátorské dokumentace.
Hodnoceným výstupem práce je kompletní restaurátorská dokumentace.
|
Požadavky na studenta
|
Zkouška probíhá ústní formou za podmínky odevzdání restaurátorských dokumentací.
|
Obsah
|
1. blok - Úvod do problematiky restaurování papíru a knihy 2. blok - Legislativa upravující činnost restaurátora 3. blok - Odborná terminologie, etický kodex restaurátora 4. blok - Materiály používané pro konzervaci a restaurování 5. blok - Restaurátorské dokumentace, fotodokumentace 6-7. blok - Průzkum fyzického stavu artefaktu, odborné analýzy 8-9. blok - Metody individuální a hromadné dezinfekce
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Ďurovič, M. a kol. Restaurování a konzervování archiválií a knih. Praha, Paseka, 2002.
-
Doporučená:
Zelinger, J., Šimůnková, E., Kotlík, P. Chemie v práci konzervátora a restaurátora. Praha, 1982.
-
Doporučená:
Kocman, J. H. Médium papír. Brno, Vysoké učení technické, 2011.
-
Doporučená:
Paper Conservation. Odborný časopis mezinárodní restaurátorské organizace IADA.
-
Doporučená:
Banik, G., Brückle, I., Daniels, V. Paper and water: a guide for conservators. New York, 2011.
-
Doporučená:
Kopecká, I., Nejedlý, V. Průzkum historických materiálů. Grada, Praha, 2005.
-
Doporučená:
Sborníky z odborných konferencí restaurátorů a historiků.
-
Doporučená:
Kubička, R., Zelinger, J. Výkladový slovník malířství, grafika, restaurování. Praha, 2004.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student dokáže v praxi řešit restaurátorské problémy od jednoduchých po náročné a složité. Naučí se vypracovat kompletní restaurátorskou zprávu včetně fotodokumentace a grafické dokumentace. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|