|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
ARPKVD / TRK4P
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
ARPKVD
/
TRK4P
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Techniky rest. a konz. papíru IV
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Techniky restaurování a konzervace papíru, knižní vazby a dokumentů IV
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
4 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
ARPKVD/TRK5P
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Hlavní náplní předmětu TER4P je rozšiřování a prohlubování poznatků a zkušeností v problematice restaurování knihy. Pro praktické práce budou studentům zadávány knihy s rozsáhlejším poškozením, které si budou vyžadovat komplexnější zásah. Důraz bude kladen na schopnost analyzovat a řešit restaurátorské zákroky v širších souvislostech v spolupráci s historikem, technologem a dalšími restaurátory.
Hodnoceným výstupem práce je kompletní restaurátorská dokumentace.
|
Požadavky na studenta
|
Zkouška probíhá ústní formou za podmínky odevzdání restaurátorských dokumentací.
|
Obsah
|
1-2. blok - Metody čištění kovových částí in-situ na vazbách 3-5. blok - Demontáž knižního kování metody čištění kování mimo vazbu 6. blok - Úvod do problematiky doplňování ztrát knižního kování, etické otázky 7-8. blok - Metody rekonstrukce knižního kování, příklady z praxe 9. blok - Konzervace kovových prvků knižních vazeb 10-11. blok - Problematika ochrany restaurovaných knih (klimatické podmínky, ochranné systémy,?)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Sojková, K. Kovové prvky v knižní vazbě. Pardubice, 2011.
-
Základní:
Ďurovič, M. a kol. Restaurování a konzervování archiválií a knih. Praha, Paseka, 2002.
-
Doporučená:
Care and conservation of manuscripts 1-14. Sborníky z odborné konference.. University of Copenhagen.
-
Doporučená:
Zelinger, J., Šimůnková, E., Kotlík, P. Chemie v práci konzervátora a restaurátora. Praha, 1982.
-
Doporučená:
Kolektiv autorů. Konzervování a restaurování kovů. Ochrana předmětů kulturního dědictví z kovů a jejich slitin. Brno, 2011.
-
Doporučená:
Vojtíšek, V. O konservaci archiválií. Praha, 1932.
-
Doporučená:
Paper Conservation. Odborný časopis mezinárodní restaurátorské organizace IADA.
-
Doporučená:
Banik, G., Brückle, I., Daniels, V. Paper and water: a guide for conservators. New York, 2011.
-
Doporučená:
Kopecká, I., Nejedlý, V. Průzkum historických materiálů. Grada, Praha, 2005.
-
Doporučená:
Sborníky z odborných konferencí restaurátorů a historiků.
-
Doporučená:
Kubička, R., Zelinger, J. Výkladový slovník malířství, grafika, restaurování. Praha, 2004.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student dokáže v praxi řešit restaurátorské problémy od jednoduchých po náročné a složité. Naučí se vypracovat kompletní restaurátorskou zprávu včetně fotodokumentace a grafické dokumentace. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|