|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
ARUDP / SVP1U
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
ARUDP
/
SVP1U
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Specializovaná výtvarná příprava I
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
8
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
4 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
AVP/VYP2U
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se specifickými malířskými technikami. Poskytnout jim informace vedoucí k lepší orientaci v problematice a plynulému přechodu na složitější problematiku praktik. Po absolvování tohoto předmětu se student dobře orientuje v problematice a dobře chápe základní principy vrstvení malby a vhodné kombinace materiálů. Student zde aplikuje znalosti z teoretických předmětů ve specifické výtvarné přípravě.
|
Požadavky na studenta
|
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta.
|
Obsah
|
1. blok - příprava podkladů, skicování 2. blok - příprava podkladů, skicování 3. blok - malba dle baroka 4. blok - malba dle baroka 5. blok - malba dle 19. stol. 6. blok - kopie kvašové malby 7. blok - kopie kvašové malby Cílem předmětu je seznámit studenty se specifickými malířskými technikami. Poskytnout jim informace vedoucí k lepší orientaci v problematice a plynulému přechodu na složitější problematiku praktik. Po absolvování tohoto předmětu se student dobře orientuje v problematice a chápe základní principy vrstvení malby a vhodné kombinace materiálů. Praktika jsou ukončena zkouškou formou klauzury. Technika olejomalby dle umění baroka (malba na papírové lepence technikou vysvětlování na tmavém podkladě). Technika olejomalby dle umění 19. století (malba na papírové lepence technikou lavírování na světlém podkladě). Kopie kvašové malby (malba na kartonu).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Slánský, B. Technika malby. Paseka, Praha Litomyšl, 2003.
-
Základní:
Kiplik D. I. Technika malby. Praha, Orbis, 1951.
-
Základní:
Hégr, M. Technika malířského umění. Umělecká beseda, 1941.
-
Doporučená:
Cennini, Cennino. Kniha o umění středověku. Praha, 1946.
-
Doporučená:
Šimůnková, E., Bayerová, T. Pigmenty. Praha, 1999.
-
Doporučená:
Šimůnková E. - Karhan J. Pigmenty, barviva a metody jejich identifikace. Praha, VŠCHT, 1993.
-
Doporučená:
Hřebíčková, B., A. Recepty starých mistrů aneb malířské postupy středověku. 2006.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Po absolvování tohoto předmětu se student dobře orientuje v problematice a chápe základní principy vrstvení malby a vhodné kombinace materiálů. |
Vyučovací metody |
|
Hodnotící metody |
- Rozbor produktů pracovní činnosti studenta
|
|
|
|