|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
FES / DKET
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
FES
/
DKET
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Komparace ekonomických teorií
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
10
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
12
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vytvořit u posluchače komplexní představu o vzniku a vývoji jednotlivých ekonomických škol, a to na základě poznání dobových, společensko-ekonomických okolností vzniku, zániku či modifikace jednotlivých ekonomických teorií.
|
Požadavky na studenta
|
Zpracování semestrální práce a její obhajoba.
|
Obsah
|
Atributy ekonomie jako vědy. Předvědecká etapa vývoje ekonomie. Klasická politická ekonomie a dílo Adama Smithe. Velký rozkol a marginalistická revoluce. Školy vzešlé z marginalistické revoluce. Rakouská škola. Americký institucionalismus a nová institucionální ekonomie. John Maynard Keynes a keynesovství. Další vývoj keynesovství. Školy protikeynesovské revoluce. Chicagská škola a její představitelé. Škola veřejné volby. Aktuální stav a problémy soudobé standardní ekonomie.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Sojka, M. a kol. Dějiny ekonomických teorií. Praha, VŠE, 2002.
-
Základní:
VOLEJNÍKOVÁ, J. Moderní kompendium ekonomických teorií. 1. vyd. Praha: Profess Consulting, 2005.
-
Základní:
SIRŮČEK, P.:. Průvodce dějinami standardních ekonomických teorií. Slaný: Melandrium, 2003. Slaný: Melandrium, 2003.
-
Doporučená:
HOLMAN, R.a kol. Dějiny ekonomického myšlení. Praha: C. H. Beck, 1999.
-
Doporučená:
SIRŮČEK, P.:. Hospodářské dějiny a ekonomická teorie: (vývoj, současnost, výhled). Slaný: Melandrium, 2007.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody samostatných akcí
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|