|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
FES / DMEVM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
FES
/
DMEVM
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Metodologie vědy
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
15
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
15
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
1 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
1 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět zaměřuje pozornost na metodu vědy jako logickou analýzu komplexu postupů a principů, kterými se dochází k vědeckým zákonům a vědeckým systémům. V první části je zkoumána povaha vědy a její pozice v rámci společenského myšlení a života, předmět se dotýká i vztahu mezi vědou a filozofií. V dalších částech je zkoumána vědecká metoda definovaná jako souslednost postupů, kterými se buduje vědecký systém. Největší pozornost je přitom věnována analýze, přičemž je východiskem výkladu předpoklad, že ve stabilizovaných fázích tvoří každá disciplína alespoň potenciální jednotu a je řiditelná alespoň dostatečně globální koncepcí. Potřebný akcent je kladen na induktivní a zejména deduktivní postupy. Nejde přitom o výklad teorie vědy, ale pouze o výklad metodologie jako její součástí. V nezbytném rozsahu se předmět zabývá gnoseologickými problémy.
|
Požadavky na studenta
|
Student si v průběhu studia osvojí základní otázky metodologie vědy .Výuka bude zakončena teoretickou esejí , jíž posluchač prokáže potřebnou úroveň zvládnutí přednášené látky .
|
Obsah
|
Teorie a vědecké poznání Role metodologie a podstata metodické činnosti Teoretický výzkum jako složitý poznávací systém Vývojové etapy vědeckého myšlení Charakteristické znaky vědy Věda, informace, řízení Evropská dimenze národní politiky výzkumu Koncepce národního programu výzkumu České republiky
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
MLÁDKOVÁ, L. Management znalostí v praxi.. Praha: Professional Publishing, 2004.
-
Základní:
BUREŠ, V. Znalostní management a proces jeho zavádění: Průvodce pro praxi.. Praha: Grada Publishing, 2007.
-
Doporučená:
BERGERON, B. Essentials of Knowledge Management.. New York: J. Wiley & Sons, 2003.
-
Doporučená:
AWAD, E., GHAZIRI, H.M. Knowledge Management.. Pearson Education, Upper Saddle River, NJ, 2004.
-
Doporučená:
MLÁDKOVÁ, L. Moderní přístupy k managementu: Tacitní znalost a jak ji řídit.. Praha: C. H. Beck, 2005.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
-
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|