|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
JC / EKNEU
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
JC
/
EKNEU
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Název
|
Němčina pro ekonomy - B1+
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je zlepšení jazykových dovedností s důrazem na specifické potřeby studentů týkající se jejich profesního a akademického zaměření. Kurz se soustředí na systematické rozšiřování slovní zásoby a rozvoj produktivních řečových dovedností se zřetelem na profesně zaměřené situace. Výstupní úroveň je B1+.
|
Požadavky na studenta
|
Úspěšné absolvování písemného testu, který se skládá ze čtyř částí:
čtení s porozuměním (četba odborného textu s různými variantami úkolů)
close test (doplňování gramatických/lexikálních jevů do textu)
písemný projev (dopis obchodní korespondence, e-mail)
poslech
Min. úspěšnost 60% z každé dílčí části.
Samostudium moodle-kurzu - 6 modulů za semestr.
Podmínky pro splnění požadavků předmětu v případě zavedení distanční výuky:
Na základě požadavků vyučujícího se student účastní online výuky dle rozvrhu předmětu a plní konkrétní zadané úkoly prostřednictvím online systémů Moodle / MS Teams.
|
Obsah
|
Internet a svět počítačů. Pracovní team a pracovní procesy. Nákup a prodej (marketing, zakázky). Na veletrhu (příprava, účast, představení výrobků, firmy, uzavírání smluv). Export- Import. Pracovní nabídky, hledání zaměstnání (CV, motivační dopis, rozhovory ve firmě, šance uchazeče). Reálie německy mluvících zemí. Standardizovaná závěrečná jazyková zkouška skládající se z písemné části i ústní části a reflektující rovněž specifickou znalost jazyka relevantní k profesním potřebám studenta.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Hagner, V., Schlüter, S. Im Beruf Neu, B1+/B2, Deutsch als Fremd- und Zweitsprache, Arbeitsbuch. Hueber Verlag, München 2018.
-
Základní:
Müller, A., Schlüter, S. Im Beruf Neu, B1+/B2, Deutsch als Fremd- und Zweitsprache, Kursbuch. Hueber Verlag, München 2017.
-
Základní:
Braunert, J., Schlenker, W. Unternehmen Deutsch, Aufbaukurs, Lehr- und Arbeitsbuch. Klett Verlag, Stuttgart, 2005.
-
Doporučená:
Nekovářová, A., Fliegler, D. Alltagssprache Deutsch. Fraus, Plzeň, 2003.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- pro nerodilé mluvčí jazyka
Komunikativní kompetence na úrovni CEFR B1+ v obecné němčině. |
Získané způsobilosti |
V rámci výuky je student schopen prezentovat hlavní myšlenky písemnou i ústní formou k dané problematice a může vést diskuzi ve svém oboru. Na této úrovni může napsat podrobné texty z širší oblasti konverzačních a odborných témat. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
|
Hodnotící metody |
- Posouzení zadané práce
- Didaktický test
|
|
|
|