|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
JC / EKNEW
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
JC
/
EKNEW
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Němčina pro ekonomy - B2+
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
1 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je rozšíření a prohloubení již získaných jazykových dovedností a celkové úrovně komunikativní kompetence. Kurz rozvíjí odbornou slovní zásobu v profesně zaměřených situacích a i receptivní dovednosti, zejména práci s odborným textem. Výstupní úroveň komunikativní kompetence na konci semestru by měla být B2+ dle Evropského referenčního rámce jazyků.
Řešeno úvodním cvičením, kde bude představen obsah předmětu, definovány požadavky k závěrečné atestaci, představeny studijní materiály.
Student může využít individuální konzultační hodiny v průběhu semestru.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění seminárních zadání definovaných vyučujícím předmětu.
Formát závěrečného hodnocení bude pokrývat veškeré relevantní jazykové prostředky a řečové dovednosti osvojené v rámci předmětu a bude se opírat o standardizované testovací materiály.
Podmínky pro splnění požadavků předmětu v případě zavedení distanční výuky:
Na základě požadavků vyučujícího se student účastní online výuky dle rozvrhu předmětu a plní konkrétní zadané úkoly prostřednictvím online systémů Moodle / MS Teams.
|
Obsah
|
Konflikte am Arbeitsplatz, Reklamationen, Beschwerden. Rechte und Pflichten am Arbeitsplatz, Ämter und Behörden. Marketing und Werbung, Produkteigenschaften, Produktname, Vertriebskonferenz, Vertriebswege. Auf der Messe, Messeplätze, Messeziele, Gespräche auf der Messe, Produkte vorstellen. Berufliche Chancen, Stellenangebot, Bewerbung, Vorstellungsgespräch.
Standardizovaná závěrečná jazyková zkouška skládající se z písemné části i ústní části a reflektující rovněž specifickou znalost jazyka relevantní k profesním potřebám studenta.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Klotz, V., Merkelbach, M. Fokus Deutsch. Erfolgreich im Alltag und Beruf B2. Kurs- und Übungsbuch.. Cornelsen Berlin, 2016.
-
Základní:
Braunert, J., Schlenker, W. Unternehmen Deutsch, Aufbaukurs, Lehr- und Arbeitsbuch. Klett Verlag, Stuttgart, 2005.
-
Doporučená:
BERGLOVÁ, E., FORMÁNKOVÁ, E., MAŠEK, M. Moderní gramatika němčiny. Fraus, Plzeň, 2008.
-
Doporučená:
Kernerová, J., Höppnerová, V. Němčina v hospodářství. Ekopress Praha, 2010.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- pro nerodilé mluvčí jazyka
Komunikativní kompetence na úrovni CEFR B2 v obecné němčině.
|
Získané způsobilosti |
Student, který úspěšně absolvoval předmět, umí: definovat strategie řešení konfliktu, vyřizovat reklamace a stížnosti; objasnit práva a povinnosti na pracovišti, vést hovory na úřadech; popsat základní strategie marketingu a podstatu reklamy, charakterizovat produkt, definovat distribuční kanály; definovat cíle účasti na veletrhu, vést hovory na veletrhu, představit produkt; kategorizovat pracovní příležitosti, formulovat motivační dopis a sdělit o sobě informace během přijímacího pohovoru.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, dovede s využitím jazykových prostředků odpovídajících úrovni B2+ dle CEFR : porozumět delším promluvám, i když nejsou jasně strukturované a vzájemné souvislosti jsou pouze nastíněny; porozumět odborným článkům z oblasti studijní či profesionální specializace; vyjadřovat se plynule a pohotově včetně vhodného navazování na příspěvky ostatních mluvčích v cizojazyčné komunikaci; v písemném projevu jasně a strukturovaně představit ucelené téma, vyzdvihnout nejdůležitější aspekty a pomocí vhodných příkladů podpořit svá stanoviska.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, je schopen: poradit si s většinou komplexních cizojazyčných situací, které mohou nastat v běžném životě a v pracovním prostředí; používat cizí jazyk pružně a efektivně pro společenské a pracovní účely; komunikovat s vysokou mírou gramatické a lexikální správnosti.
|
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Posouzení zadané práce
|
|
|
|