|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
JC / UPFUE
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
JC
/
UPFUE
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Francouzština - B1
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
JC/UPFUF
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Výuka v tomto předmětu navazuje na předmět UPFUD. Studenti si i nadále osvojují základy francouzské gramatiky i novou slovní zásobu. Důraz je i nadále kladen na aktivní znalost francouzského jazyka, na schopnost domluvit se v běžných životních situacích.
|
Požadavky na studenta
|
Na konci semestru studenti absolvují písemný test, který prověří jejich znalosti. Po jeho úspěšném zvládnutí (min. 60%) následuje ústní část.
Docházka: min. 75%
Podmínky pro splnění požadavků předmětu v případě zavedení distanční výuky:
Na základě požadavků vyučujícího se student účastní online výuky dle rozvrhu předmětu a plní konkrétní zadané úkoly prostřednictvím online systémů Moodle / MS Teams.
|
Obsah
|
Popsat místo; vyjádřit intenzitu (příslovce tres, peu, assez, tellement).
Gramatika - státy světa a světadíly (členy, předložky); zájmenné příslovce y; ukazovací zájmena; nepravidelné sloveso voir (vidět).
Reálie - rodina, prázdniny.
Vyjádření příčiny, popis.
Gramatika - otázka inverzí, zvratná slovesa, nepravidelné sloveso sortir, roční období, části těla.
Reálie - Francouzi a četba.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
MÉRIEUX, R.; LOISEAU, Y. Connexions I. Didier, Paříž, 2004.
-
Základní:
Funk, H., Kuhn, Ch., Demme, S. studio d, B1, DaF, Kurs- und Übungsbuch mit Zertifikatstraining.
-
Rozšiřující:
časopis deutsch perfekt, autentické materiály.
-
Doporučená:
GRÉGOIRE, M., THIÉVENAZ, O. Grammaire progressive du français. CLE International, Paříž, 2003.
-
Doporučená:
Habersack, Ch., Pude, A., Specht, F. Menschen A2, DaF, Kursbuch. Hueber Verlag, Ismaning, 2013.
-
Doporučená:
Berglová, E., Formánková, E., Mašek, M. Moderní gramatika němčiny. Fraus, Plzeň, 2003.
-
Doporučená:
LeroyMiquel, Claire. Vocabulaire progressif du français : niveau débutant : avec 280 exercices. Paris: CLE International, 2010. ISBN 978-209-038126-9.
-
Doporučená:
LeroyMiquel, Claire. Vocabulaire progressif du français : niveau intermédiaire : avec 375 exercices. Paris: CLE International, 2011. ISBN 978-2-09-038128-3.
-
Doporučená:
SIDWELL, D., BÉNITEZ, M., KAVANAGH, B. Voici La France. Chancerel International, 1994.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- pro nerodilé mluvčí jazyka
Komunikativní kompetence na úrovni CEFR A2+ v obecné francouzštině. Student dokáže komunikovat prostřednictvím jednoduchých a běžných úloh v základních životních a profesních situacích. |
Získané způsobilosti |
Student je schopen se dorozumět ústně i písemně v každodenních situacích. Umí popsat své potřeby a bezprostřední okolí. Píše jednoduché, ale souvislé texty o tématech, která zná nebo která ho zajímají. Dokáže jednoduchým způsobem odůvodňovat své názory nebo plány. Cílovou úrovní kurzu je B1.
|
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Nácvik dovedností
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Rozbor jazykového projevu studenta
|
|
|
|