|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
JC / ZKNZU
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
JC
/
ZKNZU
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Němčina pro zdravotnictví - B1+
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
12
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
10 / -
|
1 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
JC/ZPNZU
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cvičení rozvíjí a prohlubuje dosažené jazykové znalosti a komunikativní dovednosti v profesně zaměřeném jazyku. Studenti pracují s německou odbornou terminologií a poznávají specifické problematiky cizojazyčného zdravotnického prostředí. Rozšíří si znalosti a zkušenosti ve vyhledávání a zpracování aktuálních informací a prohlubují kompetence v cílovém jazyce. Předpokládány jsou vstupní znalosti B1 uživatelské úrovně jazyka podle hlavních jazykových úrovní Společného evropského referenčního rámce a schopnost samostatně vyhledávat a zpracovávat informace k pracovním úlohám.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínky pro splnění požadavků předmětu v zavedení distanční výuky:
Na základě požadavků vyučujícího se student účastní online výuky dle rozvrhu předmětu a plní konkrétní zadané úkoly prostřednictvím online systémů Moodle / MS Teams.
Formát závěrečného hodnocení bude pokrývat veškeré relevantní jazykové prostředky a řečové dovednosti osvojené v rámci předmětu a bude se opírat o standardizované testovací materiály.
|
Obsah
|
Vstupní znalosti jsou prohlubovány studiem relevantní a doporučené literatury v profesně zaměřeném jazyce, výstupem jsou zpracované zadané úlohy.
Tematické a učební okruhy:
1. Der Aufbau des menschlichen Körpers; Erkrankungen des menschlichen Körpers
2. Medikamente - Einführung
3. Beratung und Betreuung in der Arztpraxis; Geräte in der Facharztpraxis und im OP-Saal
4. Soziale Einrichtungen; Soziale Dienste
5. Vorbereitung für die Operation; Perioperative Pflege; Postoperative Pflege
6. Menschen, die Hilfe brauchen (Behinderte, Senioren und Altenhilfe)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Jarmužek Alžběta a spol. Kommunikation in sozialen und medizinischen Berufen, Fraus, Goethe Institut 2003.
-
Základní:
PPS-Pflegepraxis. Phänomene, Prinzipien, Strategien; 2003
(Korecic, Jasenka)
-
Doporučená:
Hein Bernd. Krankenpflegehilfe, Altenpflegehilfe, Lehrbuch für die Pflegeassistenz. 2007.
-
Doporučená:
Hein Bernd. Lernkarten Altenpflegehilfe, Krankenpflegehilfe für Prüfungsvorbereitung. 2010.
-
Doporučená:
Berglová Eva; Formánková Eva; Mašek, Miroslav. Německá gramatika-přehled, cvičení, testy. Plzeň, 1996.
-
Doporučená:
Hein Bernd. Prüfungswissen Pflege: Wissensgrundlagen kompakt. 2014.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- pro nerodilé mluvčí jazyka
Komunikativní kompetence na úrovni CEFR B1 v němčině daného oboru.
|
Získané způsobilosti |
Uživatel porozumí složitějším textům a dokáže se souvisle v hlavních rysech vyjádřit ke konkrétním námětům ze zdravotnického prostředí a vysvětlit stanovisko ke specifickým problémům. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Posouzení zadané práce
- Didaktický test
- Rozhovor
|
|
|
|