|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / BAJAT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
BAJAT
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Anglický jazyk a jazykovědná analýza
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Název dlouhý
|
Anglický jazyk a jazykovědná analýza textu
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
8 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ne
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět státní závěrečné zkoušky.
|
Požadavky na studenta
|
Studenti na autentickém textu demonstrují své teoretické znalosti ze všech rovin jazykového systému a prokazují schopnost tyto vědomosti prakticky aplikovat pro účely komplexní analýzy anglického textu.
|
Obsah
|
Phonetics and Phonology:
Phonemes: system of vowels and consonants
Stress: word stress, sentence stress (position and function)
Intonation: tones and their functions
Main differences between the Czech and the English phonetic and graphical systems.
Morphology and Syntax:
Nouns: number, countability, determination, case, gender
Pronouns, use and classification (personal, possessive, demonstrative, indefinite, etc.)
Adjectives and adverbs: gradation, classification of adverbs and their semantics, syntactic functions of adjectives and adverbs
Verbs: tense, aspect, voice, mood, negation, primary auxiliaries
Modality and modal auxiliaries, non-finite verb forms, phrasal and prepositional verbs
Sequence of tenses, reported speech, indirect questions and commands
Phrases: structure and syntactic functions
Simple sentence structure: form, function and semantic roles of clause elements
Clause patterns and types, valency of the verb, concord
Communicative sentence types: statement, question, command, exclamation
Compound sentences: coordination, correlatives
Complex sentences: nominal clauses, relative clauses, adverbial clauses, apposition
Condensation - non-finite and verbless clauses
Substitution and ellipsis
Functional sentence perspective: theme, rheme, grammatical and semantic function of word order
Marked word order and highlighting structures (fronting, cleft sentences, etc.)
Discourse analysis: context, cohesion, coherence, punctuation
Lexicology and Semantics:
Characteristic features of the English vocabulary
Foreign influences on the English lexis, lexical borrowing, international vocabulary
Semantic change and figurative language (metaphor, metonymy, hyperbole, etc.)
Word-formation processes: derivation, compounding, conversion, blending, shortening, etc.
Set expressions: collocations, multi-word expressions, idioms, etc.
Sense relations: synonymy, antonymy, polysemy, homonymy, hyponymy, meronymy
Language variation: territorial, time and social stratification
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Quirk, Randolph and Sidney Greenbaum. A Student's Grammar of the English Language. London: Longman, 1990.
-
Základní:
HUDDLESTON, Rodney a Geoffrey K. PULLUM. A student's introduction to English grammar. Cambridge, UK: Cambridge University Press, 2005.
-
Základní:
Bauer, Laurie. English Word-formation. Cambridge: Cambridge University Press, 1991.
-
Základní:
Katamba, Francis. English words : structure, history, usage. London: Routledge, 2005. ISBN 0-415-29893-8.
-
Základní:
BIBER, Douglas, Susan CONRAD a Geoffrey Neil LEECH. Longman student grammar of spoken and written English. Harlow: Pearson Education, 2002.
-
Základní:
Dušková, Libuše. Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. Praha: Academia, 2012.
-
Rozšiřující:
Quirk, Randolph, . A Comprehensive grammar of the English language. London: Longman, 1985. ISBN 0-582-51734-6.
-
Rozšiřující:
Peprník, Jaroslav. English Lexicology. Olomouc: Univerzita Palackého, 2001.
-
Rozšiřující:
Roach, Peter. English Phonetics and Phonology. CUP, 2000.
-
Rozšiřující:
Tárnyiková, Jarmila. Chapters from Modern English Syntax I, II. Olomouc: Univerzita Palackého, 1995.
-
Rozšiřující:
Cruse, Alan D. Lexical Semantics.. Cambridge: Cambridge University Press., 2001.
-
Rozšiřující:
Biber, Douglas, Stig Johansson, Geoffrey Leech, Susan Conrad, and Edward Finegan. Longman Grammar of Spoken and Written English. London: Longman, 1999.
-
Rozšiřující:
Wells, John. Longman Pronunciation Dictionary. London: Longman, 2008.
-
Rozšiřující:
Yule, George. The study og language. Cambridge: Cambridge University Press, 1996. ISBN 0-521-56851-X.
-
Doporučená:
Crystal, David. A Dictionary of Linguistics and Phonetics. Oxford: Blackwell, 2008.
-
Doporučená:
Dušková, Libuše. Studies in the English Language I, II.. Praha, 1999.
-
Doporučená:
Crystal, David. The Cambridge encyclopedia of the English language. Cambridge: Cambridge University Press, 2003. ISBN 0-521-53033-4.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
-
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|