|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / BAMKU
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
BAMKU
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Americká kultura 20. století
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
20 / 20
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 23
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAA/AMKU
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KAA/BKSA
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
ANO
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem semináře je prohloubit znalosti studentů v oblasti historie americké kultury a poskytnout jim tak kvalitní rámec pro komparativní studium. Seminář se pokusí hledat odpovědi na otázku, proč bývá někdy dvacáté století označováno jako století americké. Obsahem semináře je především kulturní dopad a obecnější kulturní souvislosti významných fenoménů z oblasti amerického výtvarného umění, fotografie, architektury, hudby a filmu, zasazených do rámce historických událostí.
|
Požadavky na studenta
|
Účast na seminářích je povinná. Zkouška je písemnou formou.
|
Obsah
|
The turn of the century.
1910s: Modernism finally arrives to US: Armory Show, Ash Can School, the Precisionists, other modernists.
American architecture..
1920: "The Roaring Twenties", Jazz.
Cinema and the emergence of film industry - cultural implications.
1930s - the "Red Decade": American Scene Painting; Photography.
1940s: film noir
1950s: post-war social changes. Abstract Expressionism.
1960s: Pop Art, Hollywood Renaissance.
Post-modernism in American culture
1970s, 1980s: Op-Art, Minimalism, Neo-abstraction; Graffiti; Earth-works; Hyper-Realism.
American architecture.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
LANE, J.; O'SULLIVAN, M. A Twentieth-Century American Reader. Vol.1 1900-1945. USIA, Washington, 1999.
-
Základní:
TALLACK, D. Twentieth-Century America. Longman Literature in English Series. Longman, 1991.
-
Doporučená:
GRUNZWEIG, W.; MAIERHOFER, R.; WIMMER, A. Constructing the Eighties. Gunter Narr Verlag Tubingen, 1992. ISBN ISBN 3-8233-5.
-
Doporučená:
GABLIK, S. Has Modernism Failed?. Thames and Hudson, 1985.
-
Doporučená:
JANSON, H.W. History of Art. 3rd edition (for students desiring more art history contextual knowledge). Prentice - Hall, New Jersey/Abrams, New York., 1986.
-
Doporučená:
ARNASON, H.H. History of Modern Art. Prentice - Hall, New Jersey/Abrams, New York. 3rd edition, 1986.
-
Doporučená:
CHAFE, W. H. The Unfinished Journey: America Since World War II. Oxford University Press, Oxford, New York., 1995.
-
Doporučená:
GOETZMANN, W. H. The West of the Imagination. W.W. Norton &Co., New York, London, 1986.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studenti rozvinou své interkulturní kompetence a prohloubí schopnost analyzovat kulturní fenomény. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|