|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / BBRKU
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
BBRKU
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Britská kultura 20. století
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
24 / 25
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 25
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAA/BRKU
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KAA/BKSB
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
ANO
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Tento seminář studentům nabízí možnost seznámit se s nejdůležitějšími aspekty britské kultury 20. století, které nějakým způsobem ovlivnily kulturu světovou. Aspekty cílové kultury jsou zkoumány na základě srovnání s vlastním kulturním zázemím studentů tak, aby se kromě faktických znalostí prohloubilo i vědomí vlastní identity studentů. Dalším z cílů semináře je posílení akademických dovedností: vedení diskuse na základě přečtených textů, kompozice akademického textu, práce na samostatných projektech atd.
|
Požadavky na studenta
|
Účast v seminářích (20%). Prezentace v seminářích (30%). Vědomostní test (50%).
|
Obsah
|
What Is Culture? - the concept of culture with specific connection to the British environment. Exploring Victorian values and aspects of Victorian society. The colonial mind; aspects of post-colonial Britain. The importance of class identity in contemporary Britain. The importance of World War I for the British identity. 1920´s and 1930´s in Britain. World War II and the supposedly last surge of British national unity. The price of war: growing class division - poverty and pomposity. Sex, sin and the 60´s - the great market, idols and superstars and the great rhythm. The winter of discontent - dealing with the attitudes of 1970´s? The Iron Lady - exploring the Thatcher years and the public resistance.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
O'DRISCOLL, J. Britain. Oxford: OUP, 2000.
-
Základní:
CROWTHER, J. Guide to British and American Culture. Oxford: OUP, 2000.
-
Základní:
GAY, P. Identity: a reader. London: Sage Publications, 2000.
-
Doporučená:
STORRY, M. AND CHILDS, P. British Cultural Identities. London: Routledge, 1997.
-
Doporučená:
BRANTLINGER, P. Crusoe's Footprints. London: Routledge, 1990.
-
Doporučená:
WILLIAMS, R. Keywords. London: Fontana Press, 1988.
-
Doporučená:
BRYSON, B. Notes from a Small Island. London: Black Swan, 1996.
-
Doporučená:
DERRY, T.K. AND BLAKEWAY, M.G. The Making of Early and Medieval Britain. ). London: John Murray, 1973.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Seminář rozvíjí schopnosti komunikativní a diskusní kompetence, interkulutrní komparace, a práce s literárním textem. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|