|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / BBRL1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
BBRL1
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Název
|
Britská literatura I
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
66 / 80
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAA/BRLI1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KAA/BAML, KAA/BBRL2
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je studentům přiblížit významná díla, autory a období britské literatury od počátků po 18. století (další období jsou pokryta v navazujícím předmětu BBRL2/EBRL2). Přednášky jsou strukturovány chronologicky za účelem názorné ilustrace specifičnosti a prolínání jednotlivých období. Semináře kladou důraz na četbu a práci s konkrétními texty, jejich analýzu a interpretaci nejen v kontextu britské literatury, ale i kultury a společensko-historických událostí.
|
Požadavky na studenta
|
- povinná docházka (max. 3 absence)
- připravenost a aktivní účast na seminářích
- spolupráce na týmové prezentaci
- detailní obeznámenost se všemi texty zadanými na jednotlivé semináře
- závěrečný písemný test (detailní znalost 3 zadaných primárních textů [viz níže] + znalosti probírané látky v rozsahu odpovídajícím obsahu přednášek, seminářů a relevantních částí publikace Paul Poplawski: English Literature in Context - viz níže)
V případě distanční výuky:
- přednášky a semináře probíhají online v reálném čase dle rozvrhu přes platformu MS Teams
- materiály k seminářům jsou dostupné přes platformu Moodle (kromě textů v rozsahu celé knihy)
- aktivní účast na online seminářích se zapnutou kamerou
- spolupráce na týmové prezentaci
- detailní obeznámenost se všemi texty zadanými na jednotlivé semináře
- Závěrečný písemný test (detailní znalost 3 zadaných primárních textů [viz níže] + znalosti probírané látky v rozsahu odpovídajícím obsahu přednášek, seminářů a relevantních částí publikace Paul Poplawski: English Literature in Context - viz níže)
Primary texts:
1/ The Seafarer
2/ Chaucer: selection from Canterbury Tales - General Prologue, Knight's Tale, Wife of Bath's Tale.
3/ Wordsworth: Michael
Relevant parts of Poplawski (pagination = 2009 edition)
1/ Medieval English - Literary Overview 33-49, Texts and Issues 50-72
2/ The Renaissance - Literary Overview 145-170, Texts and Issues 170-183
3/ The Restoration and 18th century - Literary overview243-264, Readings 281-300
4/ The Romantic Period - Literary Overview 327-349, 373-392.
|
Obsah
|
Old English Literature: Folklore, heroic epic, elegies. Texts: riddles, Beowulf.
Early Medieval Poetry and Prose. Texts: Arthurian legends (selection).
Late Medieval Poetry and Prose. Text: G. Chaucer: Canterbury Tales (selection).
Early Renaissance Poetry and Prose. Texts: T. More, T. Wyatt, H. Howard (selection).
Elizabethan Poetry and Prose. Texts: P. Sidney, W. Shakespeare, Sir W. Raleigh (selection).
Drama until 1600. Text: W. Shakespeare: Othello.
Poetry and Prose 1600 - 1660. Texts: F. Bacon, B. Jonson, J. Donne, G. Herbert, R. Herrick, J. Milton (selection).
Restoration and Classicism. Texts: J. Dryden, A. Pope, S. Johnson (selection).
Beginnings of the Novel. J. Addison, R. Steele, J. Swift, H. Fielding. Text: D. Defoe: Moll Flanders.
Sentimentalism and Pre-Romanticism. Texts: S. Richardson, E. Young, T. Gray, W. Blake (selection).
Romanticism: Texts: W. Wordsworth, S.T. Coleridge (selection).
Gothic Novel: H. Walpole, Ann Radcliffe, Text: M. Shelley: Frankenstein.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
POPLAWSKI, Paul. English Literature in Context. Cambridge: CUP, 2008. ISBN 9780521549288.
-
Základní:
GREENBLATT, Stephen. The Norton Anthology of English Literature, Volume. II.. New York: W.W. Norton & Co., 2012.
-
Základní:
DRABBLE, Margaret, ed. The Oxford companion to English literature. 6th ed.. New York: Oxford University Press, 2000.
-
Doporučená:
FORD, Boris. New Pelican guide to English literature: The Age of Shakespeare. London: Penguin Books, 1982.
-
Doporučená:
STEVENS, David. Romanticicsm. Cambridge: CUP, 2004.
-
Doporučená:
Sanders, Andrew. The short Oxford history of English literature. Oxford: Oxford University Press, 2004. ISBN 0-19-926338-8.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
39
|
Příprava na zápočet
|
20
|
Příprava prezentace (referátu) v cizím jazyce
|
3
|
Domácí příprava na výuku
|
55
|
Celkem
|
117
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studenti si rozvinou textové, analytické a literární kompetence. Získají přehled o první polovině vývoje britské literatury, významných dílech, autorech a obdobích (např. Beowulf, G. Chaucer, W. Shakespeare, Renesance, Klasicismus). Pravidelnou analýzou textů si prohloubí schopnost samostatné práce s literárním dílem (představeno v předmětu Úvod do literatury), a to v širším kulturním a společenském kontextu. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|