|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / BDEAZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
BDEAZ
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Dějiny anglicky mluvících zemí
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
57 / 60
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
KAA/DEAZ
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s historickým vývojem Velké Británie od starověku do současnosti, v menším rozsahu pak s dějinami dalších zemí od doby, kdy se v nich prosadila angličtina jako dorozumívací a úřední jazyk, tj. především s dějinami Spojených států amerických, Austrálie, Nového Zélandu, Kanady a Jihoafrické republiky.
|
Požadavky na studenta
|
Při prezenční formě výuky požadovaná docházka 70%. Při distanční výuce probíhají přednášky v MS Teams bez kontroly povinné docházky. V distanční formě studenti dostávají dodatečné materiály v LMS Moodle.
Písemná zkouška (při distančním módu v LMS Moodle).
|
Obsah
|
Roman Britain (55 BC-440 AD).
Anglo-Saxon Britain (440-1066).
The Early Middle Ages. The Normans. The Plantagenets (1066-1290).
The Later Middle Ages. The Plantagenets. The Wars of Roses. The Tudors (1290-1603).
The Stuarts. The Revolution. The Restoration. The Glorious Revolution (1603-1688).
The 18th Century. The Empire. The French Revolution. The Industrial Revolution.
The 19th Century. Liberalism. Colonialism. India, Canada, New Zealand, Australia, South Africa.
The 20th Century. World Wars and after.
Scotland, Wales, Ireland.
America from Columbus to the 18th Century. Plantation and Puritan Colonies. The American Revolution. Jeffersonian and Jacksonian America.
The USA in the 19th Century. Slavery. Social Reform Movement. The Civil War and Reconstruction. American West. The Guilded Age.
The USA in the 20th Century. World Wars and after.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
LMS Moodle, MS Teams
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
CHURCHILL, W. Dějiny anglicky mluvících národů 1-4. Praha 1996-1999, 1996.
-
Základní:
MORGAN, K. Dějiny Británie. Praha, 1999.
-
Základní:
TINDALL, G.B.; SHI, D.E. Dějiny USA. Praha, 1994.
-
Rozšiřující:
DODD, A.H. A Short History of Wales. Ruthin, 1998.
-
Rozšiřující:
JOHNSON, P. anything by Paul Johnson.
-
Rozšiřující:
REYNOLDS, D. Britannia Overruled. British Foreign and World Power in the 20th Century. London, 1991.
-
Rozšiřující:
BROCK, R. W. Conflict and Transformation. The United States, 1844-1877. New York, 1978.
-
Rozšiřující:
RAKOVÁ, S. Dobrodruzi, puritáni a Indiáni. Angličané v Novém světě. Praha, 1998.
-
Rozšiřující:
KOVÁŘ, M. Stuartovská Anglie. Praha, 2001.
-
Doporučená:
CHURCHILL, W. A History of the English-Speaking Peoples 1-4. London 1956-1958, 1956.
-
Doporučená:
RANELAGH, J.O.B. A Short History of Ireland. Cambridge, 1999.
-
Doporučená:
BLAINEY, G. Dějiny Austrálie. Praha, 1999.
-
Doporučená:
MOODY, T.W.; MARTIN, F. X. Dějiny Irska. Praha, 1996.
-
Doporučená:
HULEC, O. Dějiny Jižní Afriky. Praha, 1997.
-
Doporučená:
ROVNÁ, L.; JINDRA, M. Dějiny Kanady. Praha, 2000.
-
Doporučená:
POLIŠENSKÝ, J. Dějiny Velké Británie. Praha, 1983.
-
Doporučená:
ASHTON, R. Reformation and Revolution. 1558-1660. London, 1984.
-
Doporučená:
LYNCH, M. The Oxford Companion to Scottish History. Oxford, 2001.
-
Doporučená:
MORGAN, K. (ed.). The Oxford History of Britain. Oxford, 1993.
-
Doporučená:
WEINSTEIN, A.; RUBEL, D. The Story of America. New York, 2002.
|
Časová náročnost
|
Distanční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Sběr materiálu
|
13
|
Domácí příprava na výuku
|
13
|
Celkem
|
26
|
Kombinovaná forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Samostatná kritická četba
|
13
|
Celkem
|
13
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Účast na výuce
|
18
|
Celkem
|
44
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studenti budou schopni hlubšího porozumění dějinám a současnosti a dát historické události a procesy do souvislosti s děním v Evropě i ve světě. |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Projekce
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|