|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / BKSB
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
BKSB
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Kulturní studia britská
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
60 / 75
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
KAA/KSB
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KAA/BJAC1
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
ANO
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KAA/BBRKU, KAA/BKSA
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je seznámit studenty s aspekty kultury Velké Británie ve všech souvislostech - historických, geografických, lingvistických, politických i kulturně-sociálních. Poskytuje studentům faktické informace o britské kultuře, ale také možnost intenzívně studovat vybrané aspekty kultury některé z anglicky mluvících zemí, které následně ústně prezentují v rámci semináře.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích a odevzdání všech zadaných úkolů do Moodlu. Bez splnění těchto požadavků student nemůže postoupit k ústní zkoušce.
Ústní zkouška.
|
Obsah
|
Who are the British? - nations, symbols and stereotypes. Early history; myths and legends. Medieval times to the 18th century. Georgian and Victorian England. Regions and regional identities, North and South divide. The Irish Issue. Identities - ethnic, class, religious etc. The monarchy - image and reality, role, value and future Attitudes - stereotypes vs. change, conservatism, multiculturalism.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Olga Roebuck, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Mgr. Michal Kleprlík, Ph.D. (100%),
Mgr. Petra Kohlová (100%),
Mgr. Olga Roebuck, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Michal Kleprlík, Ph.D. (100%),
Mgr. Petra Kohlová (100%),
Mgr. Olga Roebuck, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
O'DRISCOLL, J. Britain. Oxford: OUP, 2000.
-
Základní:
STORRY, M. AND CHILDS, P. British Cultural Identities. London: Routledge, 1997.
-
Základní:
DU GAY, P. (ed.). Identity: a reader. London: Sage Publications, 2000.
-
Doporučená:
BRANTLINGER, P. Crusoe's Footprints. London: Routledge, 1990.
-
Doporučená:
CROWTHER, J. (ed.). Guide to British and American Cultur. Oxford: OUP, 2000.
-
Doporučená:
WILLIAMS, R. Keywords. London: Fontana Press, 1988.
-
Doporučená:
BRYSON, B. Notes from a Small Island. London: Black Swan, 1996.
-
Doporučená:
DERRY, T.K. AND BLAKEWAY, M.G. The Making of Early and Medieval Britain. ). London: John Murray, 1973.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studenti získají orientaci v otázkách britské kultury, politiky, historie a geografie, ale také schopnost analýzy historických dat a zařazení současných událostí a osobností do širšího společensko-historického kontextu. Kulturní fenomény budou použity k rozvoji uvědomění toho, co vede ke kulturní identitě uvnitř specifického historického rámce. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Metody samostatných akcí
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Posouzení zadané práce
|
|
|
|