|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / BSTJA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
BSTJA
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Úvod do studia jazyka
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
98 / 98
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAA/STJA
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je poskytnout studentům rámec potřebný pro studium dalších jazykovědných kurzů. Kurz podává přehled o jednotlivých úrovních jazyka a uvádí základní pojmy a poznatky jazykových disciplín, které je zkoumají.
|
Požadavky na studenta
|
Kontaktní výuka
- docházka a aktivní účast v seminářích (max. 2 absence)
- práce s handouty v LMS Moodle
- závěrečný písemný test
Distanční výuka
- přednášky i semináře v MS Teams bez kontroly povinné docházky
- materiály v LMS Moodle doplněné o klíče k vybraným úkolům
- v případě distančního módu písemný test v LMS Moodle
komunikace se studenty prostřednictvím e-mailu a Moodle, konzultace v MS Teams
|
Obsah
|
Language as a hierarchical system, syntagmatic and paradigmatic relations.
Methods of linguistic research, functions and properties of language.
Communication, spoken and written language.
Phonetics and phonology, classification of sounds, stress and intonation.
Morphology and word-formation processes, classification of morphemes, word-classes.
Syntax, sentence structure and functions, prescriptive and descriptive grammar.
Discourse analysis and stylistics, cohesion and coherence, style and register.
Meaning in language, semantics and pragmatics, sense relations.
Language typologies, language families, a brief history of English.
Geographical variation of language, dialect and accent, standard language.
Social stratification of language, lingua franca, pidgin and creole.
English studies in the Czech republic, The Prague Linguistic Circle, functional approach.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
PhDr. Petra Huschová, Ph.D. (50%),
PhDr. Zuzana Nádraská, Ph.D. (50%),
-
Přednášející:
PhDr. Petra Huschová, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
PhDr. Petra Huschová, Ph.D. (100%),
Mgr. Irena Reimannová, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Leech, G. A Glossary of English Grammar. Edinburgh: Edinburgh University Press, 2006.
-
Základní:
Čermák, F. Jazyk a jazykověda. Praha, 1997.
-
Základní:
Pearce, M. The Routledge Dictionary of English Language Studies. London: Routledge, 2007.
-
Základní:
Pearce, M. The Routledge Dictionary of English Language Studies. London: Routledge, 2007.
-
Základní:
Yule, G. The Study of Language. Cambridge, 2006.
-
Rozšiřující:
Crystal, D. Cambridge Encyclopedia of the English Language. (2nd ed.). CUP, 2001.
-
Rozšiřující:
TRUDGILL, P. AND J. HANNAH. International English ? A Guide to the Varieties of Standard English. (3rd ed.).. London, 1994.
-
Doporučená:
Leech, G. A Glossary of English Grammar. Edinburgh: Edinburgh University Press, 2006.
-
Doporučená:
Fromkin, V. An Introduction to Language. New York, 1993.
-
Doporučená:
Crystal, D. English as a Global Language. Cambridge University Press, 2000.
-
Doporučená:
Quirk R, and G. Stein. English in Use. London, 1990.
-
Doporučená:
Lyons, J. Language and Linguistics. CUP, 1992.
-
Doporučená:
Vachek, J. Prolegomena k dějinám Pražské školy jazykovědné. Praha, 1999.
-
Doporučená:
Vachek, J. Prolegomena k dějinám Pražské školy jazykovědné. Praha, 1999.
-
Doporučená:
Crystal, D. The Cambridge Encyclopedia of the English Language. Cambridge: Cambridge University Press, 2001.
-
Doporučená:
Crystal, D. The Cambridge Encyclopedia of the English Language. Cambridge: Cambridge University Press, 2001.
-
Doporučená:
Crystal, D. The Penguin Dictionary of Language. (2nd ed.). Penguin Books, 1999.
-
Doporučená:
Černý, J. Úvod do studia jazyka. Olomouc, 1998.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test
|
26
|
Samostatná kritická četba
|
15
|
Domácí příprava na výuku
|
15
|
Celkem
|
82
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Po absolvování kurzu budou studenti schopni rozlišit jednotlivé strukturní úrovně jazyka a provést elementární jazykovědnou analýzu. Měli by být schopni rozlišit mezi jazykem jako systémem pravidel a jeho reálným použitím v kontextu. Kurz studentům rovněž pomůže ve zdokonalování komunikativních dovedností. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Analýza výkonu studenta
|
|
|
|