|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / BUDCJ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
BUDCJ
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Úvod do didaktiky cizích jazyků
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
29 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAA/LDI1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KAA/BUDAJ, KAA/BVOBD
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Jedná se o předmět integrovaného bloku Úvod do obecné didaktiky, Úvod do didaktiky cizích jazyků a Pedagogická praxe a její reflexe I. Tyto předměty je nutno zapsat současně. Cílem předmětu je uvést studenty do myšlenkového systému vědní oblasti. Znalost soustavy základních didaktických poznatků rozvíjí dovednost orientace ve složité problematice obsahu i procesu vyučování a učení žáků. Těsné sepětí předmětů pomáhá rozvoji kompetence vidět konkrétní problémy, kriticky je analyzovat a hodnotit zkušenosti vlastní i cizí.
|
Požadavky na studenta
|
1. průběžné plnění zadaných úkolů a aktivní účast na seminářích
2. znalost předepsané literatury
3. seznam literatury (podle normy Chicago Manual of Style) odevzdaný nejpozději 3 pracovní dny před zapsaným zápočtem
forma zápočtu:
ústní prezentace a následná diskuse s oporou v odborné literatuře na téma Co znamená vyučovat a učit se anglický jazyk s vizuální oporou v myšlenkové mapě (bližší informace o formátu prezentace jsou uvedeny v podrobném sylabu ve studijních materiálech)
Požadavky platí i pro případ, že bude předmět probíhat v kontextu distančního vzdělávání. V tom případě platí, že semináře i zápočet budou probíhat online prostřednictvím MS Teams, případně budou využity další online nástroje, např. Google forms, Google docs, Hangouts.
|
Obsah
|
Úvod do didaktiky
Žák
Role učitele
Cíle výuky
Obsah výuky
Metody a organizace výuky
Komunikace a komunikační kompetence
Typy učebních činností
Materiální didaktické prostředky. Hodnocení učebnic.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Council of Europe. Common European Framework of Reference for Languages. CUP, 2001.
-
Základní:
Council of Europe. Common European Framework of Reference for Languages - Companion Volume with New Descriptors. Council of Europe, 2018.
-
Základní:
Harmer, Jeremy. (2009). The Practice of English Language Teaching. Longman.
-
Doporučená:
Lightbown, P. M., Spada, N. How Languages Are Learned. OUP, 2006.
-
Doporučená:
Scrivener, Jeremy. Learning Teaching. Macmillan, 2011.
-
Doporučená:
Pasch, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 2005.
-
Doporučená:
Brown, H.D. Principles of Learning and Teaching. Pearson, 2014.
-
Doporučená:
Škoda, Jiří a Doulík, Pavel. Psychodidaktika - Metody efektivního a smysluplného učení a vyučování. Grada, 2011.
-
Doporučená:
Williams, M., Burden, R. L. Psychology for Language Teachers: A Social Constructivist Approach. CUP, 2012.
-
Doporučená:
Hedge, Tricia. Teaching and Learning in the Language Classroom. OUP, 2000.
-
Doporučená:
Celce-Murcia, M., Brinton, D. M., Snow, M. A. Teaching English as a Second or Foreign Language. National Geographic Learning, 2013.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studenti získávají dovednost orientace ve složité problematice obsahu i procesu vyučování a učení žáků, učí se vidět konkrétní problémy a klást otázky, kriticky analyzovat a hodnotit zkušenosti vlastní i cizí. |
Vyučovací metody |
-
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|