|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / BUOD
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
BUOD
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Úvod do obecné didaktiky
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
26 / 30
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAA/OBD1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KAA/BVOBD
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Jedná se o předmět integrovaného bloku Úvod do obecné didaktiky, Úvod do didaktiky cizích jazyků a Pedagogická praxe a její reflexe I, jehož cílem je uvést studenty do myšlenkového systému příslušné vědní oblasti. Cílem kurzu je zprostředkovat studentům základní didaktické poznatky a orientovat je v problematice obsahu i procesu vyučování a učení žáků.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet je udělen na základě splnění všech požadavků, ověřování probíhá ve formě ústního pohovoru (prezenčně či MS Teams) na základě předložených materiálů v profesním digiportfoliu integrovaného bloku předmětů Úvod do obecné didaktiky, Úvod do didaktiky cizích jazyků a Pedagogická praxe a její reflexe I. Detailní požadavky na jednotlivé úkoly, termíny a kritéria hodnocení viz LMS Moodle.
Distanční opory používané v průběhu celého semestru: LMS Moodle (obsah přednášek, seminářů, studijní materiály), MS Teams (synchronní komunikace), Mahara (eportfoliio, asynchronní komunikace)
|
Obsah
|
Základní didaktické kategorie (cíle, obsah, komunikace učitel - žáci, metody a formy výuky).
Transformace českého školství a proměny kurikula po r. 1989 v kontextu naší tradice i zahraničních trendů.
Znaky kvalitní školy a výuky.
Koncepce výuky - transmisivní a konstruktivistické, alternativní didaktické koncepce.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Irena Reimannová, Ph.D. (100%),
prof. PhDr. Vladimíra Spilková, CSc. (100%),
-
Přednášející:
Mgr. Irena Reimannová, Ph.D. (100%),
prof. PhDr. Vladimíra Spilková, CSc. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Irena Reimannová, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Skalková, J. Obecná didaktika. ISV Praha, 1999.
-
Základní:
PASCH, M. et al. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Portál, 1998.
-
Základní:
MŠMT. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha, 2017.
-
Základní:
Kalhous, Z., Obst, O. et. al. Školní didaktika. Praha, Portál, 2002.
-
Základní:
Košťálová, Hana. Školní hodnocení žáků a studentů : se zaměřením na slovní hodnocení. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-314-7.
-
Rozšiřující:
Wallace, Susan. Oxford Dictionary of Education. Oxford, 2015.
-
Rozšiřující:
WILLIAMS, M., BURDEN R.L. Psychology for Language Teachers.. Cambridge, 2010. ISBN 978-0-521-49880-7.
-
Rozšiřující:
PASCH, M. et al. Teaching as decision making.. New York, 1991. ISBN 0801301572.
-
Doporučená:
Bloom, Benjamin Samuel and Lorin W. Anderson. A Taxonomy for learning, teaching, and assessing : a revision of Bloom's taxonomy of educational objectives.. New York, 2001.
-
Doporučená:
Zounek, Jiří. E-learning : učení (se) s online technologiemi. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. ISBN 978-80-7357-903-6.
-
Doporučená:
Kasíková, Hana. Kooperativní učení, kooperativní škola.. Praha: Portál., 2010.
-
Doporučená:
Petty, G. Moderní vyučování. Portál, 1993.
-
Doporučená:
Fisher, Robert. Učíme děti myslet a učit se : praktický průvodce strategiemi vyučování. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-966-6.
-
Doporučená:
Tomková, Anna. Učíme v projektech. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-527-1.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Samostatná kritická četba
|
50
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Domácí příprava na výuku
|
26
|
Příprava na zápočet
|
24
|
Celkem
|
126
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Těsné sepětí s předměty Úvod do didaktiky cizích jazyků a Pedagogická praxe a její reflexe I pomáhá rozvoji kompetence vidět konkrétní problémy a klást otázky, kriticky analyzovat a hodnotit zkušenosti vlastní i cizí. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
- Pozorování
- Demonstrace
- Nácvik dovedností
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Posouzení zadané práce
- Rozhovor
- Rozbor portfolia studenta
- Prezentace
|
|
|
|