|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / EBRL2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
EBRL2
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
British Literature II
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
2 / 6
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Poznámka
|
The course is intended only for Erasmus students.
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět koncepčně navazuje na předmět Britská literatura I. Obsahově se zaměřuje na období britské literatury od 19. století po současnost. Cílem přednášek je představit v chronologické posloupnosti na pozadí kulturního a společenského pozadí hlavní témata, umělecké směry a autory viktoriánského, meziválečného a poválečného období až po současnost. Semináře se zaměřují na četbu a práci s konkrétními texty, jejich analýzu a interpretaci v kontextu proměnlivých kulturních a společensko-historických událostí představených v přednáškách.
|
Požadavky na studenta
|
Předmět
připravenost a aktivní účast na seminářích (texty v Moodle; neznalost textů předepsaných na jednotlivá cvičení jsou důvodem pro udělení absence).
Ústní zkouška
Požadavky:
1/ seznam a detailní znalost 5 titulů britské literatury - 2 romány nebo sbírky povídek, 2 dramata a 1 básnická sbírka - ke zkoušce. Výběr nesmí zahrnovat texty, které byly jako celek probírány v seminářích a tituly populární literatury, pokud o nich není student připraven diskutovat v kontextu literární historie.
2/ znalost relevantních pasáží v rozsahu publikace Paul Poplawski: English Literature in Context (viz "literatura").
- Medieval English (subchapters: Literary Overview 33-49, Texts and Issues 50-72)
- The Renaissance (subchapters: Literary Overview 145-170, Texts and Issues 170-183)
- The Restoration and 18th century (subchapters: Literary overview 243-264, Readings 281-300)
- The Romantic Period (subchapters: Literary Overview 327-349, 373-392)
- The Victorian Age, 1832-1901 (subchapters: Literary overview 429-457, Texts and Issues 458-487, Readings 488-506)
- The Twentieth Century, 1901-1939 (subchapters: Literary overview 546-558, Texts and Issues 559-571, Readings 572-585)
- The Twentieth Century, 1939-2004 (subchapters: Literary overview 618-631, Texts and Issues 632-642, Readings 643-655)
3/ znalost primárních textů z BBRL1:
a/ The Seafarer
b/ Chaucer: selection from Canterbury Tales - General Prologue, Knight's Tale, Wife of Bath's Tale.
c/ Wordsworth: Michael
v případě distanční výuky:
- přednášky a semináře probíhají online v reálném čase dle rozvrhu přes platformu MS Teams
- materiály k seminářům jsou dostupné přes platformu Moodle (kromě textů v rozsahu celé knihy)
- aktivní účast na online seminářích (neznalost textů předepsaných na jednotlivá cvičení jsou důvodem pro udělení absence)
- ústní zkouška - probíhá online přes platformu MS Teams. Rozsah a požadavky stejný jako při prezenční výuce (viz výše)
|
Obsah
|
Victorian Poetry: A. Tennyson, R. Browning, E. Browning, M. Arnold. Text: selection of Victorian poetry.
Victorian Prose: C. Dickens, W.M. Thackeray, G. Eliot, T. Hardy. Text: E. Bronte: Wuthering Heights.
Victorian and Edwardian Drama: O. Wilde, G.B. Shaw. Text: O. Wilde: The Importance of Being Earnest.
Early 20th Century Writing: Colonies and World War I in Literature. Text: R. Kipling, W. Owen, I. Rosenberg.
Early 20th Century Writing: Modernism. Text: selection of poetry & prose by E. Pound, T.S. Eliot, J. Joyce, V. Woolf.
Postwar Prose: G. Orwell, K. Amis, W. Golding. Text: W. Golding: Lord of the Flies.
Poetry since 1945. Text: selection of poetry by J. Betjeman, P. Larkin, T. Harrison, S. Heaney, S. Plath.
Postwar and Contemporary Drama: Angry Young Men, Absurd Drama, S. Beckett, H. Pinter, E. Bond, T. Stoppard. Text: J. Osborne: Look back in Anger.
Contemporary Literature: Ethnic Writing: T. Mo, K. Ishiguro, H. Kureishi, Z. Smith. Text: selection of prose and poetry by S. Rushdie, B. Zephaniah.
Contemporary Literature: Women Writers: F. Weldon, M. Spark, S. Hill. Text: short prose by F. Weldon.
Postmodernism: Trends and Poetics: J. Fowles, B.S. Johnson, D. Lodge. Text: J. Fowles: The French Lieutenant's Woman.
Contemporary Novel. Texts: M. Bradbury, D. Lodge, J. Barnes, I. McEwan. Text: G. Swift: "Seraglio".
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Poplawski, Paul. English literature in Context. Cambridge University Press, 2008. ISBN 978-0-521-54928-8.
-
Základní:
GREENBLATT, Stephen. The Norton Anthology of English Literature, Volume. II.. New York: W.W. Norton & Co., 2012.
-
Základní:
DRABBLE, Margaret, ed. The Oxford companion to English literature. 6th ed.. KATALOG-UPA. Oxford: OUP, 1998. ISBN 0-19-866233-5.
-
Doporučená:
INNES, Christopher. Modern British Drama: The Twentieth Century. Cambridge: Cambridge University Press, 2009.
-
Doporučená:
Childs, Peter. Modernism. New York : Routledge, 2008. ISBN 978-0-415-41544-6.
-
Doporučená:
McHALE, Brian. The Cambridge Companion to Postmodernism. Cambridge: Cambridge University Press, 2015.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
39
|
Domácí příprava na výuku
|
70
|
Příprava na zkoušku
|
40
|
Celkem
|
149
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studenti si rozvinou socio-kulturní, textové a analytické kompetence v oblasti literární. Získají ucelený a detailní přehled o britské literatuře daného období včetně schopnosti formulovat vlastní závěry. Dále si procvičí ústní projev, prohloubí dovednosti literární analýzy a práce s textem. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|