|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / ESTYL
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
ESTYL
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Název
|
Stylistics
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 5
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Poznámka
|
The course is intended only for Erasmus students.
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je poskytnout studentům základní teoretické poznatky o stylistických variantách moderní angličtiny, teorii stylu, aspektech stylistické analýzy a jednotlivých funkčních stylech. Analýza se soustřeďuje na styly neumělecké, především na styl vědecký, jazyk médií, mluvený projev a jazyk konverzace. Cílem je rovněž podpora integrace studijních předmětů lingvistického modulu (např. Pragmatika), prezentace a diskuse vybraných úkolů prostřednictvím eportfolia Mahara.
|
Požadavky na studenta
|
aktivní účast v seminářích
databáze v eportfoliu Mahara:
- vytvoření elektronické databáze autentických textů různých registrů, stylů a žánrů k analýze
- stylistická analýza vybraného textu z databáze + diskuse analýzy v semináři
písemný úkol dle zadaných pokynů
ústní zkouška (zaměřena na stylistickou analýzu textu)
|
Obsah
|
Introduction to stylistics; style vs. register.
Stylistic means at phonetic/phonological and graphetic/graphological level.
Stylistic means at morphological and syntactic level.
Stylistic means at lexical and semantic level.
Textual style markers; text typology.
Stylistic analysis; criteria; stylistic parameters of the context; situational characteristics of registers.
The language of conversation - communication as action, pragmatic perspective.
Online interactions - spoken and written discourse features.
Registers in electronic communication: e-mail messages, e-forum postings, text messages.
The language of public speaking.
Situational characteristics of academic discourse; the language of academic writing.
Scientific style; popular scientific style.
Situational characteristics of news discourse; the language of newspaper reporting.
Block language; headlines.
The language of press advertising.
The language of administrative texts; business correspondence; legal documents; written instructions.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Carter, R. and A. Goddard. How to Analyse Texts: A Toolkit for Students of English. London: Routledge, 2016.
-
Základní:
CRYSTAL, D. and D. DAVY. Investigating English Style. London: Longman, 1997.
-
Základní:
Biber, D. and S. Conrad. Register, Genre, and Style. Cambridge: Cambridge University Press, 2014.
-
Základní:
Jeffries, L. and McIntyre, D. Stylistics. Cambridge University Press, 2010.
-
Základní:
Urbanová, L. Stylistika anglického jazyka. Brno, 2008.
-
Doporučená:
WALES, K. A Dictionary of Stylistics. Harlow: Pearson Education, 2001.
-
Doporučená:
Hyland, K. Academic Publishing: Issues and Challenges in the Construction of Knowledge. Oxford: Oxford University Press, 2015.
-
Doporučená:
KNITTLOVÁ, D. Funkční styly v angličtině a češtině. Olomouc: Univerzita Palackého, 1990.
-
Doporučená:
Vachek, J. Chapters from Modern English Lexicology and Stylistics. Praha: Univerzita Karlova, 1991.
-
Doporučená:
Renkema, J. Introduction to Discourse Studies. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company, 2012.
-
Doporučená:
Miššíková, G. Linguistic Stylistics. Nitra: Filozofická fakulta, 2003.
-
Doporučená:
Bednarek, M. and H. Caple. News Discourse. London/New York: Continuum, 2012.
-
Doporučená:
Sindoni, M.G. Spoken and Written Discourse in Online Interactions: A Multimodal Approach. New York/London: Routledge, 2015.
-
Doporučená:
HALLIDAY, M.A.K. Spoken and Written Language. Oxford University Press, 1989.
-
Doporučená:
BELL, A. The Language of News Media.. Blackwell, 1991.
-
Doporučená:
Hickey, L. The Pragmatics of Style. London/New York: Routledge, 2015.
-
Doporučená:
Urbanová, L a A. Oakland. Úvod do anglické stylistiky. Brno, 2002.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Projekt individuální
|
13
|
Příprava na zkoušku
|
30
|
Příprava prezentace (referátu) v cizím jazyce
|
13
|
Samostatná kritická četba
|
30
|
Celkem
|
112
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studenti budou schopni analyzovat autentické texty mluvené a psané angličtiny, identifikovat jednotlivé funkční styly a charakterizovat stylistické prostředky. Získané poznatky využijí i pro svoji vlastní tvorbu, vybrané práce budou součástí jejich portfolia. Aktivní využívání platformy Mahara přispěje k podpoře autonomie studentů a k rozvoji jejich dovedností spolupracovat, prezentovat a vzájemně hodnotit své výstupy (vytvořené texty, analýzy). |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Posouzení zadané práce
- Rozbor produktů pracovní činnosti studenta
|
|
|
|