|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / ESYN1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
ESYN1
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Syntax I
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 2
|
0 / 0
|
0 / 1
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Poznámka
|
The course is intended only for Erasmus students.
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je poskytnout studentům podrobné teoretické poznatky o struktuře anglické věty, především o stavbě věty jednoduché, jednotlivých větných členech a typech věty z hlediska intenční modality.
|
Požadavky na studenta
|
Studenti jsou povinni se aktivně účastnit přednášek a seminářů a předložit vypracování dílčích úkolů zadaných v průběhu semestru (maximálně 2 absence za semestr). Zápočet získají na základě písemného testu zaměřeného na aplikaci poznatků při praktické analýze textu a produkci zadaných větných struktur (90 minut).
|
Obsah
|
SYNTAX: terminology, relations within the phrase and sentence
SENTENCE ELEMENTS, SENTENCE PATTERNS, SENTENCE vs. CLAUSE, SUBJECT: form, semantic functions, grammatical, notional and general subject
PREDICATE: form; auxiliary and lexical verbs; terminology varieties; finite x non-finite verb forms; syntactic types of the verb: transitive, intransitive, linking
OBJECT: transitive verbs and their complementation; direct and indirect object, complement to the object.
ADVERBIALS: form, position within the sentence; adjuncts semantic functions
ADVERBIALS as sentence modifiers: conjuncts and disjuncts; comment clauses
NEGATION IN ENGLISH AND CZECH: scope and focus of negation
CONCORD / AGREEMENT: grammatical and notional, proximity rules
CONCORD AND COORDINATION: apposition, appositive clauses
COMPLEX NOUN PHRASE: head, pre- and post-modification; discontinuous noun phrases; Czech equivalents
COMMUNICATIVE TYPES OF SIMPLE SENTENCE: statements, questions, commands, exclamations
ENGLISH FRAGMENTARY SENTENCES: English Equivalents of Czech Subject-less Sentences: Czech verbal and verbo-nominal sentences; a variety of subjects in English
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
PhDr. Petra Huschová, Ph.D. (50%),
PhDr. Šárka Ježková, Ph.D. (50%),
-
Přednášející:
PhDr. Petra Huschová, Ph.D. (100%),
PhDr. Šárka Ježková, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
PhDr. Petra Huschová, Ph.D. (100%),
PhDr. Šárka Ježková, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Chalker S. A Student's English Grammar Workbook. Longman, 2000.
-
Základní:
GRENBAUM, S., QUIRK, R. A Student's Grammar of English. Longman, 1994.
-
Základní:
Close, R.A. A University grammar of English Workbook. Essex: Longman, 1974. ISBN 0582522803.
-
Základní:
Hornová, L., Ježková, Š. An Introduction to English Syntax. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2015. ISBN 978-80-7395-884-8.
-
Základní:
TÁRNYIKOVÁ J. Chapters from Modern English Syntax I. (A communicative approach). Olomouc : Palackého univerzita v Olomouci, 2nd edition, 1993.
-
Základní:
Biber, D., Conrad, S., Leech, G. Longman student grammar of spoken and written English.. Harlow : Pearson Education, 2006.
-
Základní:
Biber, D., Conrad, S., Leech, G. Longman student grammar of spoken and written English - Workbook. Harlow : Pearson Education, 2007.
-
Základní:
DUŠKOVÁ, L. Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. Praha, 1989.
-
Rozšiřující:
MATHESIUS, V. A Functional Analysis of Present Day English on a General Linguistic Basis.. Praha : Academia, ISBN 509-21-858, 1975.
-
Rozšiřující:
FIRBAS, J. Functional sentence perspective in written and spoken communication. CUP, 1992.
-
Doporučená:
QUIRK, R. et al. A Comprehensive Grammar of the English Language. Harlow: Longman, 1985.
-
Doporučená:
GREENBAUM, S. An Introduction to English Grammar. Longman, 1991.
-
Doporučená:
JACOBS, R. A. English Syntax, A Grammar for English Language Professionals. OUP, 1995.
-
Doporučená:
BIBER, D., JOHANSSON, S., LEECH, G., CONRAD, S., FINEGAN, E. Longman Grammar of Spoken and Written English. Longman, 1999.
-
Doporučená:
DUŠKOVÁ, L. Studies in the English Language, Part 2. Praha : Karolinum, ISBN 80-7184-613-9, 1999.
-
Doporučená:
HUDDLESTON, R., GEOFFREY, K. Pullum et al. The Cambridge Grammar of the English language. Cambridge: CUP, 2002.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studenti získají potřebné teoretické vědomosti, budou schopni věty analyzovat, identifikovat jednotlivé větné členy, popsat větný vzorec. Osvojí si dovednosti potřebné pro definování jednotlivých větných členů i pro vytváření ilustrativních příkladů jednotlivých struktur. Dále získají kompetence pro srovnávání větných struktur v češtině a angličtině a pro vyučování této problematiky studentům anglického jazyka. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Posouzení zadané práce
|
|
|
|