|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / GRA1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
GRA1
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Kontrastivní gramatika I
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 59
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KAA/GRA2, KAA/LEXA, KAA/SEMPR
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je osvojit si základní poznatky z oblasti morfologie anglického jazyka v porovnání s češtinou, na základě užití kontrastivního přístupu. Studenti získávají teoretické poznatky týkající se morfologie jednotlivých slovních druhů, které se učí využívat pro analýzu textů psané i mluvené angličtiny i pro svoji vlastní tvorbu.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích (maximálně 2 absence za semestr).
(60%)Písemný test.
(40%)Ústní zkouška vycházející z textové analýzy.
|
Obsah
|
Basic morphological units and terms, morphological characteristic of English and Czech.
Word classes, the concept of phrases.
Lexical morphology and word-formation processes.
Nouns, their basic properties and grammatical categories.
Pronouns, their properties, function and classification.
Types, properties and gradation of adjectives and their correspondence to other word classes. Semantic and functional classification of adverbs and their formation.
Prepositions and conjunctions, their types, form and function.
Classification of verbs, verb phrase and its semantics, grammatical categories.
Indirect speech in Czech and in English.
Classification of auxiliary verbs.
Negation in Czech and in English.
Non-finite verb forms, their properties, function and correspondence to Czech forms.
Modality in Czech and in English.
Phrasal, prepositional and phrasal-prepositional verbs.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
QUIRK, R. AND GREENBAUM, S. A Student's Grammar of English. Longman, 1990.
-
Základní:
ALEXANDER, L.G. Longman English Grammar. Longman, 1998.
-
Základní:
DUŠKOVÁ, L. A KOL. Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. Academia Praha, 1994.
-
Základní:
DUŠKOVÁ, L.; KLÉGR, A.; MALÁ, M.; ŠALDOVÁ, P. Morfologie současné angličtiny (sbírka cvičení, příkladů a textů k morfologickému rozboru). Karolinum Praha, 2003.
-
Doporučená:
THOMSON, A. J. AND MARTINET, A. V. A Practical English Grammar. OUP, 1991.
-
Doporučená:
CHALKER S. A Student's English Grammar Workbook. Longman, 2000.
-
Doporučená:
HEWINGS, M. Advanced Grammar in Use. CUP, 2000.
-
Doporučená:
KUBRYCHTOVÁ, I. Selected Chapters from English Grammar - Morphology. UPCE, 2000.
-
Doporučená:
HUDDLESTON, R. AND PULLUM, G.K. The Cambridge Grammar of the English Language. CUP, 2003.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Po úspěšném absolvování kurzu by studenti měli umět rozlišit a popsat morfologické kategorie anglického jazyka a vztáhnout je k odpovídajícím lexikogramatickým kategoriím v češtině. Měli by rovněž být schopni použít své znalosti v komunikativní praxi. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody samostatných akcí
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
|
|
|
|