|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / MDELI
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
MDELI
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Dětská literatura
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
34 / 34
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
KAA/DELIT
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s britskou a americkou literaturou pro děti a mládež. Dětská literatura je v přednáškách nahlížena z hlediska teorie, historického vývoje, žánrové rozmanitosti a případně i recepce v českém prostředí. Semináře se zaměřují na práci s konkrétními texty z dětské literatury, na textovou analýzu těchto textů a případně na didaktické možnosti využití při ELT.
|
Požadavky na studenta
|
Účast na seminářích je povinná. Student je povinen připravit seminární prezentaci, číst požadované texty a průběžně plnit úkoly zadané v Moodle.
Zkouška je písemnou formou.
|
Obsah
|
The concept of childhood and readings for children.
Development of children's literature.
Genres of children's literature.
Poetry, nursery rhymes, limericks, riddles.
Fables, legends, folk tales.
The fairy tale.
Fantasy.
Adventure stories, tall tale, dime novels.
Domestic tale.
Picture books.
Young adult literature.
Prezenčně se výuka realizuje formou kontaktních přednášek a seminářů, materiály a seminární úkoly prostřednictvím Moodle.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Zipes, Jack. Fairy tales and the art of subversion.
-
Základní:
Deborah Cogan Thacker, Jean Webb. Introducing Children's Literature: From Romanticism to Postmodernism. Routledge, 2002.
-
Základní:
RUSSELL, David L. Literature for children: a short introduction. Eighth edition. Boston : Pearson Education. 2015.
-
Doporučená:
MacLeod, Anne Scott. American childhood : essays on children´s literature of the nineteenth and twentieth centuries. Athens: University of Georgia Press, 1994. ISBN 0-8203-1551-6.
-
Doporučená:
Hunt, Peter. An introduction to children's literature. Oxford: Oxford University Press, 1994. ISBN 0-19-289243-6.
-
Doporučená:
McCulloch, Fiona. Children's literature in context. London: Continuum, 2011. ISBN 978-1-84706-487-5.
-
Doporučená:
Bubíková, Šárka . Literary childhoods : growing up in British and American literature. Červený Kostelec: Pavel Mervart :, 2008. ISBN 978-80-86818-67-2.
-
Doporučená:
Gupta, Suman. Re-reading Harry Potter. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2009. ISBN 978-0-230-21958-8.
-
Doporučená:
Rudd, David, . The Routledge companion to children's literature. London: Routledge, 2010. ISBN 978-0-415-47271-5.
-
Doporučená:
Kümmerling-Meibauer. The Routledge Companion to Picturebooks. Routledge. 2018.
-
Doporučená:
Bubíková, Šárka. Úvod do studia dětství v americké literatuře. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2009. ISBN 978-80-7395-214-3.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studenti jednak získají teoretické vědomosti o literatuře pro děti a mládež, její historii, žánrové rozmanitosti, recepci a teoriích s ní souvisejících, jednak prohloubí své dovednosti literární analýzy a aplikace teoretických konceptů na konkrétní literární text. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Rozbor produktů pracovní činnosti studenta
|
|
|
|