|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / MDID1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
MDID1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Didaktika anglického jazyka I
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
13 / 15
|
0 / 0
|
3 / 3
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
KAA/DAJ1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KAA/MDID2, KAA/MIDAJ
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
V rámci předmětu Didaktika anglického jazyka I je popsán vývoj v oblasti přístupů a metod výuky cizího jazyka, tj. znalosti i dovednosti studentů učitelství v oblasti osvojování cizího jazyka jsou dále rozvíjeny a systematizovány prostřednictvím synchronní a diachronní analýzy metod a přístupů k výuce anglického jazyka. Tento předmět vede studenty k tomu, aby byli připraveni řídit procesy osvojování cizího jazyka ve školních podmínkách. Studenti si osvojí základní terminologii a budou schopni popsat a rozumět přístupům a metodám výuky cizího jazyka, jejich principům a teoretickým východiskům. Dále budou schopni aplikovat některé aspekty jednotlivých přístupů a metod do výuky, a to zejména ve fázi plánování.
|
Požadavky na studenta
|
1. Aktivní účast na seminářích a plnění průběžně zadávaných úkolů (observace na základě videa, písemné odpovědi na předem dané otázky)
2. Znalost teoretických východisek přístupů, metod a technik ve VAJ
3. Aplikace vybraných technik ve vlastní výuce:
- Individuální úkol: Vypracování plánu vyučovací hodiny, ve které budou integrované 2 vyučovací techniky vycházející z diskutovaných přístupů a metod; plán bude podkladem diskuse u zkoušky.
- Skupinový úkol: naplánování a realizace vyučovací jednotky (mikrovyučování), ve které studenti předvedou výběr a implementaci konkrétních technik VAJ, které vycházejí z vybraných principů. Odůvodnění výběru a zapracování vybraných technik do plánu hodiny (opora v teorii) a reflexe procesu tvorby plánu budou diskutovány během následné diskuse.
4. Ústní zkouška, rozprava nad odevzdaným materiálem (odevzdání materiálu včetně seznamu prostudované literatury 5 dní před termínem zkoušky) a související teoretická otázka.
Studijní materiály a opory jsou zpracovány v LMS Moodle.
|
Obsah
|
The concept of method in ELT.
The Grammar-Translation Method.
The Direct Method.
The Audiolingual Method.
TPR.
Suggestopedia.
The Silent Way.
The Natural Approach.
Community Language Learning.
Communicative Approaches: Communicative Language Teaching.
Content-Based Instruction / CLIL.
Task-Based Language Teaching.
Current Trends & Eclecticism.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Howatt, A. P. R. A history of English language teaching. Oxford: Oxford University Press, 2004. ISBN 0-19-442185-6.
-
Základní:
Richards, Jack C. and Theodore S. Rodgers. Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 2014.
-
Základní:
Larsen-Freeman, Diane. Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford: Oxford University Press, 2011.
-
Základní:
Janíková, Věra a kol. Výuka cizích jazyků. Praha: Grada, 2012.
-
Doporučená:
Larsen-Freeman, Diane. Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge, 2014.
-
Doporučená:
Hall, Graham. Exploring English Language Teaching. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2011.
-
Doporučená:
Stern, H. H.. Fundamental concepts of language teaching. Oxford: Oxford University Press, 1991. ISBN 0-19-437065-8.
-
Doporučená:
Brown, D.H. Principles of Language Learning and Teaching, 6th ed.. London: Pearson Education, 2014.
-
Doporučená:
Hall, Graham (ed.). The Routledge Handbook of English Language Teaching. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2016.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studenti si prohloubí a systematizují profesní kompetenci zejména v oblasti řízení procesů osvojování cizího jazyka ve školních podmínkách prostřednictvím synchronní a diachronní analýzy metod a přístupů k výuce anglického jazyka.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
- Pozorování
- Nácvik dovedností
- Pracovní činnosti
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Rozbor produktů pracovní činnosti studenta
- Didaktický test
- Rozhovor
|
|
|
|