|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / MDID2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
MDID2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Didaktika anglického jazyka II
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 5
|
0 / 0
|
0 / 1
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
1 / 10
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
KAA/DAJ2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KAA/MDID1
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
ANO
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Poznámka
|
předmět musí být zapsán současně s MUPX2
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Tento studijní předmět je součástí tzv. klinické komponenty, kterou tvoří následující předměty: Učitelská praxe II, Reflektivní seminář II, Hodnocení univerzitním učitelem a Hodnocení uvádějícím učitelem. Jako celek klinická komponenta umožní další profesní rozvoj studentů učitelství, ať již v oblasti odborných znalostí a dovedností i obecných způsobilostí. Realizace klinické komponenty je vystavěna na úzké spolupráci univerzitních učitelů (didaktiků), uvádějících učitelů (mentorů) a studentů učitelství.
Studijní předmět Didaktika anglického jazyka II je koncipován jako jádrový předmět modulu profesní přípravy. Vede studenty k tomu, aby byli připraveni řídit procesy osvojování cizího jazyka ve školních podmínkách. Cílem studijního předmětu je aktivizace a další rozvoj relevantních dovedností i znalostí, a to v oblasti pedagogického hodnocení v rámci oboru anglický jazyk (testování jazykových prostředků a řečových dovedností, průběžné hodnocení, sebehodnocení a jeho nástroje).
|
Požadavky na studenta
|
1. Aktivní účast na seminářích (max. 2 absence).
2. Plnění zadaných dílčích úkolů během semestru.
3. Odevzdání následujících materiálů ve stanoveném termínu (viz STAG, poznámka ke konkrétnímu zkouškovému termínu) a připravenost pro jeho detailní představení a kvalifikovanou diskusi v rámci ústní zkoušky:
- didaktický test vlastní konstrukce zaměřený na vybranou řečovou dovednost a jedna aktivita pro sebehodnocení žáků, včetně jejich důkladných specifikací, tj. popisu cíle a kontextu pro využití vypracovaného materiálu
- seznam prostudované relevantní odborné literatury v oblasti hodnocení dle vlastního výběru, a to minimálně 3 zdroje
4. Ústní zkouška: představení vytvořených materiálů (didaktického testu a sebehodnotící aktivity) s oporou v teoretických zdrojích z předloženého seznamu prostudované odborné literatury; reflexe vlastního progresu v oblasti jazykového testování.
|
Obsah
|
Revision - Teaching skills
Key concepts - evaluation, assessment, testing.
Self-evaluation.
Testing:
Types of tests.
Validity, reliability, practicality of the tests; backwash effect.
Stages of test construction.
Testing general language ability.
Testing grammar and vocabulary.
Testing receptive skills.
Testing productive skills.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
McKay, P. Assessing Young Learners. Cambridge: CUP, 2006.
-
Základní:
HARRIS, M.; MCCANN, P. Assessment. Heinemann, 1994.
-
Základní:
Brown, D.H.; Abeywickrama, P. Language Assessment. Principles and Classroom Practices. London: Pearson Education, 2010.
-
Základní:
Hughes, A. Testing for Language Teachers. CUP, 2002.
-
Doporučená:
BUCK, G. Assessing Listening. CUP, 2004.
-
Doporučená:
LUOMA, S. Assessing Speaking. CUP, 2004.
-
Doporučená:
CHRÁSKA, M. Didaktické testy. Brno: Paido, 1999.
-
Doporučená:
SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Portál, 1999.
-
Doporučená:
McNAMARA, T. Language Testing. OUP, 2000.
-
Doporučená:
Brown, D.H. Principles of Language Learning and Teaching, 6th ed.. London: Pearson Education, 2014.
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na zkoušku
|
8
|
Příprava prezentace (referátu) v cizím jazyce
|
5
|
Domácí příprava na výuku
|
52
|
Celkem
|
91
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studenti si prohloubí a systematizují profesní kompetenci zejména v oblasti řízení procesů osvojování cizího jazyka ve školních podmínkách prostřednictvím synchronní a diachronní analýzy metod a přístupů k výuce anglického jazyka.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Pozorování
- Demonstrace
- Nácvik dovedností
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Rozhovor
- Rozbor portfolia studenta
|
|
|
|