|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / MDIS2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
MDIS2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Diplomový seminář II
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
5 / 50
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAA/DISE
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Obsahem semináře je jednak shrnutí obecných zásad psaní odborného textu a jejich aplikace na formát diplomové práce z oblasti lingvistiky, literatury nebo didaktiky anglického jazyka (zúžení tématu, odborný styl a dikce, vyhledávání a hodnocení zdrojů, postup od poznámek ke koherentnímu textu, práce se zdroji, odpovídající citační norma, metodologie výzkumu). Dále je seminář věnován individuálním konzultacím a diskusím nad postupem konkrétních prací studentů.
|
Požadavky na studenta
|
Lingvistika:
1. aktivní účast na seminářích (60%)
2. minimálně dvě konzultace s vedoucím práce
3. odevzdání struktury práce, seznamu literatury a pěti stran textu
Didaktika:
1. aktivní účast na seminářích
2. dvě prezentace dílčích výsledků (tzv. progress reports)
3. jedna individuální konzultace s vedoucím práce
3. odevzdání struktury práce, seznamu literatury, metodologie výzkumu a textu v rozsahu 4 000 slov
Literatura:
1. prezentace dílčích výsledků (tzv. progress report)
2. minimálně dvě konzultace s vedoucím práce
3. plnění zadaných individuálních úkolů - odevzdání průběžného textu - téma, struktura, teoretický rámec, zdroje; část textu (rozsah bude upřesněn jednotlivými vedoucími seminářů)
4. prezentace práce
|
Obsah
|
Témata: náležitosti diplomové práce proces psaní odborného textu, časový plán postup od poznámek ke kapitolám koherence celé práce odborný styl, vhodná slovní zásoba, dikce cíl práce, téma zúžení tématu obsahová stránka diplomové práce vyhledávání zdrojů, evaluace zdrojů práce se zdroji, citace, parafráze, shrnutí bibliografie, citační normy jak psát úvod a závěr formální úprava práce
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Olga Roebuck, Ph.D. ,
-
Vede seminář:
doc. Šárka Bubíková, Ph.D. (100%),
PhDr. Petra Huschová, Ph.D. (100%),
PhDr. Šárka Ježková, Ph.D. (100%),
Mgr. Michal Kleprlík, Ph.D. (100%),
Mgr. Eva Nováková, PhD. (100%),
Mgr. Irena Reimannová, Ph.D. (100%),
Mgr. Olga Roebuck, Ph.D. (100%),
PhDr. Ladislav Vít, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
JORDAN, R.R. Academic Writing Course (third edition). Longman, 1999.
-
Doporučená:
SWALES, JOHN M. AND CHRISTINE B. FEAK. Academic Writing for Graduate Students: A Course for Nonnative Speakers of English. Michigan: University of Michigan Press, 1994.
-
Doporučená:
FABB, N.; DURANT, A. How to Write Essays, Dissertations and Theses in Literary Studies.. Longman, London and New York, 1993.
-
Doporučená:
Literatura týkající se tématu bakalářské práce.. Votobia, Olomouc, 1997.
-
Doporučená:
REJTHAROVÁ, V. Příručka anglického odborného stylu. Academia, Praha, 1981.
-
Doporučená:
MERIWETHER, NELL W. Twelve easy steps to successful research papers. NTC, 2001.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studenti rozvíjejí své odborné kompetence v oblasti akademického psaní a dále rozvíjejí své kompetence výzkumné v relevantní odborné oblasti (lingvistika, literatura, kulturní studia nebo didaktika anglického jazyka).
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|