|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / MELI
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
MELI
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Etnicita a literatura
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
8 / 15
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
KAA/VTAL2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je prohloubit znalosti studentů o historických proměnách v chápání a přijímání menšinových literatur a o literární produkci rozličných menšin v rámci americké literatury a uvést je do diskuse nad vztahem tradičně pojímané literatury a literatury v rámci "otevřeného literárního kánonu". Obsahem předmětu je především literatura etnických menšin, problematika vyrovnávání se s identitou, "dvoukulturnosti", vztahem k většinové společnosti, situace první a druhé generace přistěhovalců, ap. Předmět se dále věnuje vybraným teoretickým otázkám spojeným s etnicitou, "většinovostí" a "menšinovostí" v literatuře. Kromě teoretických diskusí je součástí předmětu četba primárních textů.
|
Požadavky na studenta
|
Účast na seminářích je povinná. Četba a připravenost na semináře, aktivní účast v diskusích, plnění úkolů zadaných v Moodle.
|
Obsah
|
Literature and ethnicity.
Majority versus minority, double consciousness.
Afro-American literature - so-called post-soul aesthetics.
American Jewish literature.
Native American literature.
Asian-American literature.
Chicano/Chicana literature (in English)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Bubíková, Šárka. Gains and Losses of Immigration in Julia Alvarez: How the García Girls Lost Their Accents. American and British Studies Annual. Pardubice, 2010.
-
Základní:
Piatek, Beata. History, Memory and Trauma. History, Memory and Trauma in Contemporary British and Irish Fiction. Krakov: Jagiellonian Univeristy Press, 2015.
-
Základní:
Kolář, Stanislav. Seven responses to the Holocaust in American fiction. Ostrava: Ostravská univerzita, 2004. ISBN 80-86101-93-2.
-
Doporučená:
Bubíková, Šárka. Literatura v Americe, Amerika v literatuře : proměny amerického literárního kánonu. Červený Kostelec: Pavel Mervart :, 2007. ISBN 978-80-86818-58-0.
-
Doporučená:
Wong, Herta Dawn. Louise Erdrich´s Love medicine : a casebook. New York: Oxford University Press, 2000. ISBN 0-19-512722-6.
-
Doporučená:
Owens, Louis. Other destinies : understanding the American Indian novel. Norman: University of Oklahoma Press, 1992. ISBN 0-8061-2673-6.
-
Doporučená:
Krupat, Arnold. Red matters : Native American studies. Philadelphia: University of Pennsylvania Press, 2002. ISBN 0-8122-1803-5.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Samostatná kritická četba
|
26
|
Příprava na zkoušku
|
24
|
Domácí příprava na výuku
|
36
|
Celkem
|
112
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
prohloubení znalostí o historických proměnách v chápání a přijímání menšinových literatur, literární a textová analýza, nahlížení literárních jevů v kulturních a společenských kontextech |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|