|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / MILI
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
MILI
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Identita v literatuře
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
21 / 21
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Na konkrétním příkladu skotské literatury se studenti seznámí s vývojem identit těch kultur, které se z různých důvodů považují za menšinové. Seminář poskytuje dostatečný prostor pro srovnání různých kulturních oblastí.
|
Požadavky na studenta
|
Prezenční studium:
Studenti se aktivně účastní seminářů s připravenou vlastní analýzou zadaného textu, kterou pravidelně obohacují diskuse.
Závěrečná prezentace vybraného literárního díla skotské literatury nahlížená teoriemi menšinových literatur diskutovaných v průběhu semestru.
Distanční studium:
Studenti se aktivně účastní seminářů s připravenou vlastní analýzou zadaného textu, kterou pravidelně obohacují diskuse v MS Teams
Závěrečná prezentace vybraného literárního díla skotské literatury nahlížená teoriemi menšinových literatur diskutovaných v průběhu semestru. Prezentace probíhá v MS Teams.
|
Obsah
|
Seminář je věnován vývoji národní a ostatních identit v literatuře. Jako případová studie bylo zvoleno skotské prostředí, protože tato národní literatura nabízí řadu témat, která lze zobecnit i pro kontext jiných národních literatur (včetně české). Zajímavé je analyzovat vývoj skotského literárního vyjádření v náhledu menšinové literatury a hledat vyjádření národních hodnot - kultury, jazyka, národního cítění. Studenti zde získají či mohou aplikovat již dříve získané poznatky z oblasti zvyšování kulturního uvědomění. Seminář rozvíjí schopnost pracovat s cizojazyčnými texty, textovou analýzu, práci s primárními a sekundárními zdroji.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
CARRUTHERS, G. Beyond Scotland. Amsterdam - New York: Rodopi, 2004.
-
Základní:
SMITH, A. National Identity. London: Penguin, 1991.
-
Základní:
MARCH, C. Rewriting Scotland. Manchester University Press, 2002.
-
Základní:
SMITH, A. The Ethnic Origins of Nation. Oxford: Blackwell Publishers, 1998.
-
Základní:
Kravitz , Peter. The Picador Book of Contemporary Scottish Fiction. London: Picador, 1997.
-
Základní:
WALLACE, G.; R. STEVENSON. The Scottish Novel since the Seventies. Edinburgh University Press, 1994.
-
Doporučená:
Roebuck, Olga. ?Scotland, Living Dualities ? historical development of identity construction.?. Theatrum Historiae 12. 2013.
-
Doporučená:
Crawford, R. Scotland´s Books: The Penguin History of Scottish Literature.. London: Penguin, 2007.
-
Doporučená:
CARRUTHERS, G. Scottish Literature.. Edinburgh University Press, 2009.
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Samostatná kritická četba
|
20
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Sběr materiálu
|
10
|
Příprava na zkoušku
|
10
|
Domácí příprava na výuku
|
46
|
Celkem
|
112
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
-
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|