|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / MKOL1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
MKOL1
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Název
|
Korpusová lingvistika I
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
5 / 22
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / 15
|
0 / 5
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
KAA/UDKL
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KAA/MKOL2
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je poskytnout studentům podrobnější teoretické poznatky o metodách zkoumání jazyka v rámci korpusové lingvistiky s důrazem na reálnou analýzu jazykových korpusů a následnou interpretaci zjištění.
|
Požadavky na studenta
|
aktivní účast na seminářích (maximálně 2 absence za semestr)
vypracování dílčích úkolů zadaných v průběhu semestru
závěrečné hodnocení je založeno na zpracování praktické analýzy zvolených korpusů za pomoci elektronických konkordančních programů a následné prezentaci zjištění a jejich interpretaci.
|
Obsah
|
Corpus linguistics in relation to other approaches to language.
Corpora, their design and structure.
Types of corpora and principles of creating them.
Process of tagging, lemmatization.
Concordancing packages as tools for working with corpora.
British National Corpus and other English language corpora.
Language analysis and interpretation of findings.
Corpus linguistics and second language acquisition.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
BAKER, Paul (ed.). Contemporary corpus linguistics.. London: Continuum, 2009. ISBN 978-0-8264-9610-2.
-
Základní:
Biber, Douglas a Randi Reppen. The Cambridge handbook of English corpus linguistics. Cambridge University Press, 2015.
-
Základní:
McCarthy, Michael . The Routledge handbook of corpus linguistics. New York: Routledge, 2010. ISBN 978-0-415-62263-9.
-
Základní:
Scott, Michael. WordSmith Tools Version 6. Liverpool: Lexical Analysis Software, 2012.
-
Doporučená:
Baker, Paul and Tony McEnery (eds.). Corpora and discourse studies: integrating discourse and corpora. Hampshire: Palgrave Macmillan, 2015. ISBN 978-1-137-43172-1.
-
Doporučená:
McEnery, Tony. Corpus-based language studies : an advanced resource book. London: Routledge, 2006. ISBN 0-415-28623-9.
-
Doporučená:
Crawford, William J. and Eniko Csomay. Doing corpus linguistics. ew York ; London : Routledge/Taylor & Francis Group, 2016.
-
Doporučená:
Ježková, Šárka, Černá, Monika and Jaroslava Ivanová (eds.). Learner Corpora and English Acquisition: A Collection of Studies. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2015.
-
Doporučená:
Flowerdew, Lynne and Václav Br?ezina. Learner Corpus Research: New Perspectives and Applications. London: Bloomsbury Academic, 2018.
-
Doporučená:
Adolphs, Svenja, Carter, Ronald, A. Spoken corpus linguistics: from monomodal to multimodal. London: Routledge, 2013.
-
Doporučená:
Jones, Christian, Shelley Byrne and Nicola Halenko. Successful Spoken English: Findings from Learner Corpora. New York: Routledge. 2018.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studenti budou schopni pracovat s velkými jazykovými korpusy anglického jazyka a na základě korpusových zjištění posuzovat jazyk z hlediska slovní zásoby, gramatiky a stavby diskursu. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
|
Hodnotící metody |
- Posouzení zadané práce
- Analýza výkonu studenta
- Rozbor produktů pracovní činnosti studenta
|
|
|
|