|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / MKOL2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
MKOL2
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Korpusová lingvistika II
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
3 / 10
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAA/KOL2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KAA/MKOL1
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
ANO
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je dále rozvíjet poznatky a dovednosti, které studenti získali v povinném kurzu Úvodu do korpusové lingvistiky. Práce je zaměřena především na tvorbu korpusu angličtiny jako cizího jazyka. Studenti se podílejí na procesu vytváření, editace a anotování korpusu, který má část mluvenou a část psanou. Následně jsou jejich analýzy zaměřeny na specifika studentského korpusu a možnosti aplikace jednotlivých zjištění pro rozvoj jejich vlastní komunikativní kompetence v angličtině.
|
Požadavky na studenta
|
prezenční výuka:
aktivní účast na seminářích
vypracování dílčích úkolů zadaných v průběhu semestru
závěrečné hodnocení je založeno na zpracování praktické analýzy zvolených korpusů za pomoci elektronických konkordančních programů a následné prezentaci zjištění a jejich interpretaci
distanční výuka:
aktivní zapojení prostřednictvím MS Teams
vypracování dílčích úkolů zadaných v průběhu semestru
závěrečné hodnocení je založeno na zpracování praktické analýzy zvolených dostupných korpusů za pomoci on-line elektronických konkordančních programů a následné prezentaci prostřednictvím MS Teams
komunikace: MS Teams, Moodle, e-mail
|
Obsah
|
Process of designing a corpus.
Compilation of written corpus of English as a foreign language.
Annotation and tagging.
Recording, transcribing and editing spoken corpus.
Analysis of learner corpora.
Interpretation of findings.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Hyland, Ken, Chau Meng Huat and Michael Handford (eds.). (2013). Corpus Applications in Applied Linguistics. London: Bloomsbury.
-
Základní:
BIBER, D.; CONRAD, S.; REPPEN, R. (1998). Corpus Linguistics. Cambridge University Press.
-
Základní:
Timmis, Ivor. Corpus linguistics for ELT: research and practice. London: Routledge, 2015. ISBN 978-0-415-74712-7.
-
Základní:
Biber, Douglas, Connor, Ulla, Upton, Thomas, A. (2007). Discourse on the move: Using corpus analysis to describe discourse structure. Amsterdam: John Benjamins.
-
Základní:
Gaëtanelle, Gilquin, Susan De Cock and Sylviane Granger (eds.). (2010). Louvain International Database of Spoken English Interlanguage. Handbook and CD-ROM.. Louvain-la-Neuve: Presses universitaires de Louvain.
-
Základní:
Granger, Sylviane, Dagneaoux, E., and Fanny Meunier. (eds.). (2002). The International Corpus of Learner English. Handbook and CD-ROM.. Louvain-la-Neuve: Presses universitaires de Louvain.
-
Základní:
Granger, S., Gilquin, G., & Meunier, F. (2013). Twenty Years of Learner Corpus Research. Looking Back, Moving Ahead. Louvain-la-Neuve: Presses universitaires de Louvain.
-
Základní:
Scott, Michael. (2012). WordSmith Tools Version 6. Liverpool: Lexical Analysis Software.
-
Doporučená:
Ellis, Rod. (2005). Analysing learner language. Oxford: Oxford University Press.
-
Doporučená:
Ježková, Šárka (ed.). (2015). Corpus of Czech Students? Spoken English. Pardubice: Univerzita Pardubice.
-
Doporučená:
GRANGER, Sylviane, Gaëtanelle GILQUIN a Fanny MEUNIER (ed.). (2015). he Cambridge handbook of learner corpus research. Cambridge: Cambridge University Press.
-
Doporučená:
ČERNÁ, Monika, Jaroslava IVANOVÁ a Šárka JEŽKOVÁ, (ed.). (2015). Learner corpora and English acquisition: a collection of studies.. Pardubice: Univerzita Pardubice.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
|
Hodnotící metody |
- Posouzení zadané práce
- Analýza výkonu studenta
- Rozbor produktů pracovní činnosti studenta
- Prezentace
|
|
|
|