|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / MLIAJ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
MLIAJ
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Lingvistika angličtiny
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
3 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
4 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ne
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
předmět SZZk
|
Požadavky na studenta
|
Závěrečná zkouška je založena na analýze autentického anglického textu a jejím cílem je, aby studenti prokázali schopnost své teoretické vědomosti z jednotlivých lingvistických disciplín prakticky aplikovat a objasnit v kontextu vybraného textu. Analýza textu se soustředí na všechny roviny jazykového sytému, zejména morfo-syntaktickou, lexiko-sémantickou a textovou, dále na porovnání jazykových systémů angličtiny a češtiny a diskusi poznatků z oblasti stylistiky, pragmatiky, sociolingvistiky a korpusové lingvistiky.
|
Obsah
|
Segmental and suprasegmental phonology, English and Czech phonetic systems, word and sentence stress, intonation
The letter-phoneme correspondence in Modern English
Morphological structure and categories of word-classes in Modern English (comparison with Czech)
Grammatical categories of nouns and verbs
Structure and syntactic functions of phrases
Verb forms and their function in syntactic condensation (comparison with Czech)
Syntactic categories of verbs and their complementation
Communicative functions of sentences, compound and complex sentences
Grammatical, semantic and FSP functions of word order (Prague School)
Linguistic Schools and their approaches to language study (comparative, structural, functional, generative)
Characteristic features of the English vocabulary, foreign influences on the English lexis
Word-formation processes, categories and causes of semantic change
Syntagmatic and paradigmatic relations within the vocabulary, multi-word units and set expressions
Criteria and methods of stylistic analysis, register, degree of formality
Distinctive features of individual functional styles (scientific, journalistic, administrative, etc.)
Conversation analysis: pragmatic markers, hedging and vagueness
Grice's Cooperative Principle, implicatures, Relevance Theory
Reference and deixis, speech acts, politeness principles and strategies
Relation of language and society, speech communities, varieties, territorial and social stratification of English, gender in discourse
Language as a code: diglossia, bilingualism and multilingualism, functions of lingua franca
Historical linguistics, English in Indo-European context
Major changes from Old English to Middle English, from Middle English to Modern English
Recent development and changes,
Cohesion, coherence and multi-modality
Discourse patterns and relations, intertextuality
Corpus linguistics, types of corpora, their design and structure
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Quirk, Randolph and Sidney Greenbaum. A University Grammar of English.. London: Longman., 1980.
-
Základní:
Biber, Douglas, Susan Conrad, and Randi Reppen. Corpus Linguistics: Investigating Language Structure and Use. Cambridge: Cambridge University Press, 1998.
-
Základní:
Roach, Peter. English Phonetics and Phonology. Cambridge: Cambridge University Press., 2000.
-
Základní:
Bauer, Laurie. English Word-formation. Cambridge: Cambridge University Press, 1991.
-
Základní:
Katamba, Francis. English words : structure, history, usage. London: Routledge, 2005. ISBN 0-415-29893-8.
-
Základní:
Doc. PhDr. Knittlová, Dagmar, CSc. Funkční styly v angličtině a češtině. Olomouc, 1990.
-
Základní:
Renkema, Jan. Introduction to Discourse Studies.. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins., 2004.
-
Základní:
Huddleston, Rodney. Introduction to the Grammar of English.. Cambridge: Cambridge University Press, 1993.
-
Základní:
Crystal, David and Derek Davy. Investigating English Style.. London: Longman., 2001.
-
Základní:
Lyons, John. Language and Linguistics.. Cambridge: Cambridge University Press, 1981.
-
Základní:
Thomas, Jenny. Meaning in Interaction: An introduction to Pragmatics.. Harlow: Pearson Education., 1995.
-
Základní:
Dušková, Libuše. Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny.. Praha: Academia., 2012.
-
Základní:
Yule, George. Pragmatics.. Oxford: Oxford University Press, 1996.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|