|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / MOBD
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
MOBD
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Název
|
Obecná didaktika
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
1 / 20
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je zprostředkovat studentům klíčové didaktické znalosti a vést studenty k jejich hlubšímu porozumění a využívání pro rozvoj profesních kompetencí při plánování výuky, její realizaci i reflexi.
|
Požadavky na studenta
|
1. Aktivní účast na seminářích (f-2-f/MS Teams a/nebo plnění zadaných úkolů v eportfoliu Mahara). Studijní materiály a opory jsou zpracovány v LMS Moodle.
2. Téma a cíl seminární práce, anotovaná bibliografie zdrojů k seminární práci (min. 5 zdrojů), k diskuzi v semináři.
3. Seminární práce v ČJ ze zvoleného okruhu z obecné didaktiky v rozsahu 1500 slov - 2500 slov vlastního textu bez resumé, bez titulní strany a seznamu literatury (kritické zpracování tématu s oporou zejména v sekundárních i primárních zdrojích, min. 5 zdrojů), resumé v AJ (300 slov max.), termín a forma odevzdání: bude upřesněno.
4. Kolokvium - f-2-f/MS Teams (a. prezentace seminární práce - klíčové poznatky, problémy, otázky - myšlenková či konceptuální mapa vítána - v rozsahu max. 8 minut, b. odborná diskuze na téma seminárních prací - sdílení seminární práce s kolegy, ke každé z prostudovaných prací si zapsaní studenti připraví 1 otázku, která bude vyjadřovat znalost daného tématu, c. zpětná vazba a otázky examinátorek).
5. Seznam prostudované literatury (The Chicago Manual of Style 2017) - v termín konání kolokvia.
|
Obsah
|
Cíle a obsah výuky
Plánování výuky
Pedagogická komunikace
Klima třídy
Metody a organizační formy výuky
Hodnocení žáků
Spolupráce školy a rodiny
Autorita učitele
Třídní management
Kázeň
Individualizace a diferenciace
Motivace žáků
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
prof. PhDr. Vladimíra Spilková, CSc. ,
-
Přednášející:
Mgr. Irena Reimannová, Ph.D. (100%),
prof. PhDr. Vladimíra Spilková, CSc. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Irena Reimannová, Ph.D. (100%),
prof. PhDr. Vladimíra Spilková, CSc. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Starý, Karel, Veronika Laufková a kol. Formativní hodnocení ve výuce.. Praha: Portál, 2016.
-
Základní:
Kasíková, Hana. Kooperativní učení, kooperativní škola.. Praha: Portál., 2010.
-
Základní:
Pasch, Marvin a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině.. Praha: Portál., 2005.
-
Základní:
Vališová, Alena, Hana Kasíková a kol. Pedagogika pro učitele.. Praha: Grada, 2011.
-
Základní:
Stará, Jana. Plánování výuky. Úvod do plánování výuky. Práce se vzdělávacími cíli.. Praha: PedF UK., 2009.
-
Základní:
Rámcový vzdělávací program pro ZV.. Praha: MŠMT., 2017.
-
Základní:
Kalhous, Zdeněk, Otto Obst a kol. Školní didaktika.. Praha: Portál., 2009.
-
Základní:
Košťálová, Hana, Šárka Miková a Jiřina Stang. Školní hodnocení žáků a studentů se zaměřením na slovní hodnocení.. Praha: Portál., 2012.
-
Základní:
Fisher, Robert. Učíme děti myslet a učit se.. Praha: Portál., 2011.
-
Doporučená:
Petty, Geoffrey. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-172-7.
-
Doporučená:
Skalková, Jarmila. Obecná didaktika : vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1821-7.
-
Doporučená:
Spilková, Vladimíra. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-942-9.
-
Doporučená:
Tomková, Anna. Učíme v projektech. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-527-1.
-
Doporučená:
Čapek, Robert. Učitel a rodič: Spolupráce, třídní schůzka, komunikace.. Praha, 2013.
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce
|
40
|
Příprava na zkoušku
|
10
|
Samostatná kritická četba
|
20
|
Domácí příprava na výuku
|
26
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
122
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Absolvování tohoto předmětu si student prohloubí znalosti a porozumění klíčovým didaktickým kategoriím a bude schopen je využít pro rozvoj svých profesních kompetencí při plánování výuky, její realizaci i reflexi. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Posouzení zadané práce
|
|
|
|