|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / MREF1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
MREF1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Reflektivní seminář I
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
12 / 20
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 10
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAA/REFS
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KAA/MREF2
|
Poznámka
|
předmět musí být zapsán současně s MIDAJ a MUPX1
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Reflektivní seminář přímo navazuje na Učitelskou praxi I a předmět Inkluzivní didaktika anglického jazyka. Cílem předmětu je pokračovat v rozvíjení systematické (sebe)reflexe učitelské činnosti na základě analýzy a hodnocení průběhu a výsledků své práce s oporou o kritéria a oblasti rozpracované v Kompetenčním profilu studenta. Předmět také podporuje procesy zvědomování a formování individuálního pojetí výuky na pozadí znalostní báze učitelství a dovedností spojených se sdílením profesních zkušeností.
|
Požadavky na studenta
|
1. Reflektivní deník (průběžně)
2. ESEJ - Jaký jsem učitel?
3. Videozáznam vlastní výuky a jeho písemná analýza
4. (Sebe)hodnocení studenta na pedagogické praxi (nástroj Kompetenční profil studenta)
- ústní pohovor na základě materiálů uvedených v bodě 2 - 4
|
Obsah
|
Reflektivní seminář přímo navazuje na Učitelskou praxi I.
Klíčovými tématy jsou:
Profesionalizace učitelství, profesní standard, profesní kompetence, profesní znalosti, etika
Reflexe praxe, cíl, smysl a obsah reflexe, reflektivní techniky, tvorba zdůvodněného a teoreticky podloženého pojetí výuky, rozvoj profesní identity
Evaluační a sebeevaluační nástroj Kompetenční profil studenta
Profesní vidění, analýza vlastního videa
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
RICHARDS, J.C.; LOCKHART. Reflective Teaching in Second Language Classrooms. Cambridge University Press, 2000. ISBN 0 521 45803 X.
-
Doporučená:
SCRIVENER, J. Learning Teaching. Oxford : Macmillen Heinemann, 2005. ISBN 1405013990.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studenti získají způsobilost analyzovat získané zkušenosti, prohloubí teoretickou základnu vlastní profesní kompetence, zvědomují a formují vlastní pojetí výuky, upevňují a dále rozvíjejí reflektivní strategie a techniky. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
- Pozorování
|
Hodnotící metody |
- Analýza výkonu studenta
- Rozbor jazykového projevu studenta
- Rozbor produktů pracovní činnosti studenta
- Rozhovor
- Systematické pozorování
|
|
|
|