|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / MUPX1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
MUPX1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Učitelská praxe I
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Praxe
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
12 / 12
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
1 / 1
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAA/UCPX1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KAA/MUPX2
|
Poznámka
|
předmět musí být zapsán současně s MREF1 a MIDAJ
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem praxe je vést studenty k hlubšímu poznání "světa" konkrétní školy, třídy, učitele a především žáků, proto se studenti v rámci jednoho semestru účastní jednou týdně pravidelně výuky na školách a spolupracují s vybraným učitelem. Probíhá integrovaně s předměty Inkluzivní didaktika anglického jazyka a Reflektivním seminářem I a prohlubuje tak dovednosti a profesní kompetence studentů, zejména v oblasti plánování, realizace a reflexe vlastní pedagogické činnosti se žáky s cílem rozvíjet teoreticky podložené osobité pojetí výuky na základě systematické reflexe a sebereflexe s využitím profesního portfolia a nástroje "Kompetenční profil učitele anglického jazyka". Při praxi je kladen důraz zejména na dovednost prezentovat, vysvětlovat a obhajovat své pojetí vyučování. V průběhu praxe jsou realizovány hospitace a pohospitační pohovory, které studentům také pomáhají utvářet schopnost reflexe vlastní učitelské činnosti a studenti průběžně společně s učitelem ve škole reflektují odučené hodiny a plánují další výuku.
|
Požadavky na studenta
|
1. Já jako student učitelství AJ (představení studentova pojetí výuky AJ s oporou v profesním mini portfoliu - jak se chci představit mentorovi):
- výběr reprezentativních materiálů, kterými se student představí mentorovi,
- shrnutí očekávání před nástupem na dlouhodobou jednodenní a následně třídenní praxi, dosavadních profesních zkušeností, silných profesních stránek, rekapitulace osvojených dovedností, znalostí, apod. tj. co si studenti osvojili a co ještě ne.
2. Náslechy - min 10 vyučovacích hodin hybridně/online/ve škole (lze vytvořit vlastní obs. archy, lze observovat i jiné vyučující, vyplněné obs. archy odevzdat).
3. Přímá vyučovací činnost: 20-26 vyuč. hodin, hybridní/online/školní výuka, volitelně lze zahrnout i tandemovou/týmovou výuku) + pohospitační rozhovor s mentorem: klíčové/akční body z pohospitačního rozhovoru s mentorem student zaznamenává do plánů hodin v části "how the lesson went", případně přímo do plánů hodin (např. změna pořadí aktivit, odůvodnění této změny vyplývá z mentorovi zpětné vazby), zpětnou vazbu může mentor opírat o Kompetenční profil učitele AJ.
4. Plány hodin: odevzdat pouze záměrný výběr plánů hodin, tj. zvolit jednu třídu a reflektovat písemně, např. v bodech (zpětně, tj. výběr až po praxi) do "Link(s) to SEP" jak se dařilo směřovat k dlouhodobým očekávaným výstupům v AJ a na obecné úrovni - klíčové kompetence (identifikovat klíčová slova v cílech hodin a v ŠVP, případně RVP ZV, CEFR - vysvětlit vztah mezi krátkodobým a dlouhodobým cílem, konkrétním a obecným).
Činnost ve školách zahrnuje veškeré aktivity, které v souvislosti s výukou ve škole a didaktickými předměty na UPa je nutné absolvovat (tj. 1 den v týdnu je věnován praxi ve škole, tj. minimálně 52 hodin - viz prezentace k praxi v LMS Moodle, tj. 4 hodiny týdně).
5. Rozhovor s univerzitním tutorem - s oporou ve zpracovaných úkolech
Úkoly lze zpracovat v elektronické (např. LMS Moodle, Mahara) nebo tištěné podobě.
|
Obsah
|
Organizační a administrativní záležitosti Učitelské praxe I.
Průběžné zpracování zadávaných úkolů a zpracování pedagogické dokumentace.
Náslechy (min 10 vyučovacích jednotek hybridně/online/ve škole) v hodinách mentora i jiných vyučujících s pohospitačním rozhovorem.
Vlastní výuka (20 - 26 jednotek) zahrnuje hybridní/online/školní výuku, samostatnou i tandemovou/týmovou, následný pohospitační rozhovor a rozbor s mentorem.
Ústní pohovor s univerzitním tutorem.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Spilková, Vladimíra, Anna Tomková, Nataša Mazáčová, Jana Kargerová a kol. Klinická škola a její role ve vzdělávání učitelů. Praha, 2015.
-
Základní:
Spilková, Vladimíra, Anna Tomková, Nataša Mazáčová, Jana Kargerová a kol. Klinická škola a její role ve vzdělávání učitelů. Praha, 2015.
-
Základní:
Píšová, Michaela. Klinický rok : procesy profesního rozvoje studentů učitelství a jejich podpora. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2005. ISBN 80-7194-744-X.
-
Základní:
Spilková, Vladimíra, Anna Tomková a kol. Kvalita učitele a profesní standard. Praha, 2010.
-
Základní:
Spilková, Vladimíra, Anna Tomková a kol. Kvalita učitele a profesní standard. Praha, 2010.
-
Základní:
Píšová, Michaela. Pro mentory projektu Klinický rok : vedení pedagogické praxe. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2006. ISBN 80-7194-854-3.
-
Základní:
RICHARDS, J.C.; LOCKHART, C. Reflective Teaching in Second Language Classrooms. Cambridge University Press, 2000.
-
Doporučená:
Píšová, Michaela, Karolína Duschinská a kol. Mentoring v učitelství. Praha, 2012.
-
Doporučená:
Píšová, Michaela, Karolína Duschinská a kol. Mentoring v učitelství. Praha, 2012.
-
Doporučená:
Píšová, Michaela. Portfolio v profesní přípravě učitele. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007. ISBN 978-80-7395-024-8.
-
Doporučená:
PODLAHOVÁ, L. První kroky učitele. Praha: Triton, 2004.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
52
|
Praxe/Stáž
|
52
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Ve spolupráci s uvádějícím učitelem - mentorem - rozvíjí student svou profesní kompetenci v rámci trojstupňového cyklu plánování - realizace - analýza. |
Vyučovací metody |
- Metody samostatných akcí
- Pozorování
- Nácvik dovedností
- Pracovní činnosti
|
Hodnotící metody |
- Posouzení zadané práce
- Rozbor produktů pracovní činnosti studenta
- Rozhovor
- Rozbor portfolia studenta
|
|
|
|