|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / MUPX2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
MUPX2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Učitelská praxe II
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Praxe
10
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
1 / 15
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAA/UCPX2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KAA/MUPX1
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
ANO
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Poznámka
|
předmět musí být zapsán současně s MDID2, MUMV, MREF2, MHUN, MHUU
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Tento studijní předmět je součástí tzv. klinické komponenty, kterou tvoří následující předměty: Učitelská praxe II, Reflektivní seminář II, Hodnocení univerzitním učitelem a Hodnocení uvádějícím učitelem. Jako celek klinická komponenta umožní další profení rozvoj studentů učitelství, ať již v oblasti odborných znalostí a dovedností i obecných způsobilostí. Realizace klincké komponenty je vystavěna na úzké spolupráci univerzitních učitelů (didaktiků), uvádějících učitelů (mentorů) a studentů učitelství.
V integraci s Učitelskou praxí II budou dále realizovány studijní předměty Didaktika anglického jazyka II a Úvod do metodologie výzkumu výuky AJ.
Cílem předmětu je rozvoj profesní kompetence studentů učitelství přímo v reálném prostředí nižší sekundární školy. Učitelská praxe II navazuje na Učitelskou praxi I, během které studenti navázali spolupráci s konkrétními školami a mentory. Studenti v této spolupráci pokračují v rozsahu 3 dny v týdnu po celý semestr. V rámci praxe studenti absolvují náslechy, týmové vyučování, vlastní výuku a další činnosti dle dohody s mentorem, a to ve škole či v případě nutnosti i online.
|
Požadavky na studenta
|
- 3 dny v týdnu praxe ve školách, která pokrývá následující činnosti :
1. Spolupráce s mentorem i dalšími kolegy zaměřená nejen na výuku AJ, ale také na školu jako instituci.
2. Náslechy (minimálně 10 hodin) v hodinách mentora i jiných vyučujících.
3. Přímá pedagogická činnost studenta - 70 - 80 hodin, včetně tandemové výuky.
4. Další činnosti související s činností a chodem školy, např. vedení kroužků, práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami včetně žáků nadaných, asistence mentorovi (např. příprava materiálů, testů, projektů).
5. Zpětná vazba a reflexe plánů hodin a jejich realizace, případně dalších činností studenta (student a mentor).
6. Individuální pohovor na základě odevzdaných a reflektovaných plánů hodin (např. Mahara).
Požadavky platí i pro případ, že pedagogická praxe bude probíhat v kontextu distančního vzdělávání.
|
Obsah
|
- 3 dny v týdnu praxe ve školách, která pokrývá následující činnosti :
1. Spolupráce s mentorem i dalšími kolegy zaměřená nejen na výuku AJ, ale také na školu jako instituci.
2. Náslechy (minimálně 10 hodin) v hodinách mentora i jiných vyučujících.
3. Přímá pedagogická činnost studenta - 70 - 80 hodin, včetně tandemové výuky.
4. Další činnosti související s činností a chodem školy, např. vedení kroužků, práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami včetně žáků nadaných, asistence mentorovi (např. příprava materiálů, testů, projektů).
5. Zpětná vazba a reflexe plánů hodin a jejich realizace, případně dalších činností studenta (student a mentor).
6. Individuální pohovor na základě odevzdaných a reflektovaných plánů hodin (např. Mahara).
Požadavky platí i pro případ, že pedagogická praxe bude probíhat v kontextu distančního vzdělávání.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Píšová, Michaela. Klinický rok : procesy profesního rozvoje studentů učitelství a jejich podpora. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2005. ISBN 80-7194-744-X.
-
Základní:
RICHARDS, J.C.; LOCKHART. Reflective Teaching in Second Language Classrooms. Cambridge University Press, 2000. ISBN 0 521 45803 X.
-
Doporučená:
Spilková, Vladimíra, Anna Tomková, Nataša Mazáčová, Jana Kargerová a kol. Klinická škola a její role ve vzdělávání učitelů. Praha, 2015.
-
Doporučená:
Spilková, Vladimíra, Anna Tomková a kol. Kvalita učitele a profesní standard. Praha, 2010.
-
Doporučená:
Píšová, Michaela, Karolína Duschinská a kol. Mentoring v učitelství. Praha, 2012.
-
Doporučená:
Píšová, Michaela. Portfolio v profesní přípravě učitele. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007. ISBN 978-80-7395-024-8.
-
Doporučená:
Píšová, Michaela. Pro mentory projektu Klinický rok : vedení pedagogické praxe. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2006. ISBN 80-7194-854-3.
-
Doporučená:
PODLAHOVÁ, L. První kroky učitele. Praha: Triton, 2004.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Ve spolupráci s uvádějícím učitelem - mentorem - student dále rozvíjí svou profesní kompetenci v rámci trojstupňového cyklu plánování - realizace - analýza a dovednost hodnotit, adaptovat a samostatně vytvářet materiální didaktické prostředky. |
Vyučovací metody |
- Metody samostatných akcí
- Pozorování
- Demonstrace
- Projekce
- Nácvik dovedností
- Laborování
- Pracovní činnosti
|
Hodnotící metody |
- Analýza výkonu studenta
- Rozbor produktů pracovní činnosti studenta
- Rozhovor
- Systematické pozorování
- Rozbor portfolia studenta
- Hospitace
|
|
|
|