|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / MUSLA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
MUSLA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Úvod do Second Language Acquisition
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 20
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAA/USLA
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je uvést studenty do multidisciplinárního vědního pole zvaného second language acquisition, představit jim jeho strukturu a metodologii. Cílem je také zprostředkovat studentům, kteří si již osvojili poměrně vysokou míru znalosti jazyka a o jazyku v nejširším smyslu, hlubší vhled do problematiky osvojování a učení se druhému, cizímu jazyku. Studenti získají základní orientaci v tomto komplikovaném procesu, což jim umožní lépe reflektovat vlastní procesy osvojování a učení. Důraz bude kladen na samostatné studium odborné literatury, zejména na analýzu výzkumných zjištění.
|
Požadavky na studenta
|
1. aktivní účast na seminářích (max. 2 absence)
2. prezentace zvoleného tématu
3. odevzdání seminární práce (analýza vybrané výzkumné studie) a následná diskuse
Konkrétní požadavky na prezentaci a seminární práci budou specifikovány na první hodině a následně zveřejněny v IS STAG.
V akademickém roce 2021/2022 začíná výuka 7. 3. 2022. O úkolech pro samostatnou práci na úvodní týdny budou studenti informováni hromadným emailem před začátkem semestru.
|
Obsah
|
Basic theoretical framework of the theory of second language acquisition, terminology.
First and second language acquisition.
Error and error analysis: synchronic and diachronic perspective.
Interlanguage.
Learning theories and second language acquisition.
Interlanguage studies: social, cognitive and linguistic aspects.
Individual differences in second language acquisition: age, aptitude, motivation.
Language learning strategies.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Spada, N.; Lightbrown, P. How Languages Are Learnt. Oxford: Oxford University Press, 2006.
-
Základní:
Ellis, R. Second Language Acquisition. Oxford: Oxford University Press, 1997.
-
Doporučená:
Hummel, K. M. Introducing Second LAnguage Acquisition. Chichester: Wiley-Blackwell, 2014.
-
Doporučená:
Gass, S., M.; Selinker, L. Second Language Acquisition. Routledge, 2008.
-
Doporučená:
Ellis, R. The Study of Second Language Acquisition. Oxford: Oxford University Press, 2008.
-
Doporučená:
Ortega, L. Understanding Second Language Acquisition. London: Hodder Education, 2009.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studenti si budou rozvíjet dovednost pracovat s informacemi a kriticky myslet. Naučí se samostatně zorientovat v problému, a to v diachronní i synchronní perspektivě. Dále si studenti budou rozvíjet prezentační a (sebe-)reflektivní dovednosti. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
|
Hodnotící metody |
- Rozhovor
- Obhajoba vlastního projektu
- Prezentace
|
|
|
|