|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / MVKOD
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
MVKOD
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Název
|
Vybrané kapitoly z didaktiky Aj
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Vybrané kapitoly z didaktiky anglického jazyka
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
7 / 10
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAA/VKOD
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studijní předmět Vybrané kapitoly z obecné a oborové didaktiky je závěrečným a systematizujícím předmětem profesního modulu. Cílem předmětu je poskytnout studentům prostor pro analýzu získaných vědomostí, jejich reflexi a prohloubení. Prostřednictvím diskusí na vybraná témata a jejich provázáním s tématy aktuálními dochází k rozšíření teoretické základny profesní kompetence studentů a podpoře jejich profesního rozvoje. Seminář umožňuje reagovat na aktuální potřeby ve vybraných oblastech, a to prostřednictvím analýzy potřeb konkrétních studentů v úvodu semestru. Předmět je určen pro studenty v závěrečném semestru studia.
|
Požadavky na studenta
|
Student prokáže schopnost kritické a analytické práce s odbornou literaturou, odpovídající úroveň internalizace obecných principů a tvůrčího přístupu k jevům edukační reality na základě reflexe vlastních zkušeností.
1. aktivní účast na seminářích
2. vypracování všech dílčích úkolů zadaných v průběhu semestru
3. kolokvia: prezentace zadaného tématu (individuální nebo ve skupině) s moderací následné diskuse
4. předložení profesního portfolia - zdůvodněný výběr ze všech relevantních materiálů, který charakterizuje "profesní já" studenta včetně seznamu prostudované literatury
|
Obsah
|
1. Cíle výchovy a vzdělávání
2. Obsah a prostředky vzdělávacího procesu
3. Vyučování a jeho řízení
4. Žák
5. Učitel
profesní portfolio aneb Jak se prezentovat?
standard učitelské profese aneb Jak se pozná dobrý učitel?
didaktická znalost obsahu aneb Jak vzniká učivo?
Podpůrná literatura k tomuto předmětu je totožná se základními a doporučenými tituly ve všech pedagogicko-didaktických předmětech v průběhu celého bakalářského a magisterského studia.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Helena Zitková, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Mgr. Irena Reimannová, Ph.D. (100%),
Mgr. Helena Zitková, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Irena Reimannová, Ph.D. (100%),
Mgr. Helena Zitková, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Samostatná kritická četba
|
20
|
Domácí příprava na výuku
|
20
|
Sběr materiálu
|
10
|
Příprava na zápočet
|
2
|
Účast na výuce
|
6
|
Příprava prezentace (referátu)
|
10
|
Celkem
|
68
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
diplomový seminář |
Získané způsobilosti |
Studenti získají potřebné teoretické poznatky z vybraných okruhů obecné a oborové didaktiky. Budou schopni zobecnit poznatky získané v předchozích studijních předmětech profesního modulu a vztáhnout je k vybraným aktuálním tématům. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
|
Hodnotící metody |
- Posouzení zadané práce
- Rozbor produktů pracovní činnosti studenta
- Rozhovor
|
|
|
|