|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / MVPAL
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
MVPAL
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Název
|
Vybrané problémy anglické lingvistiky
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 15
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
10 / 12
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAA/VPAL
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je poskytnout studentům vědomosti z vybraných okruhů studia anglického jazyka. Jedná se především o teoretická východiska generativní gramatiky a funkční lingvistiky M.A.K. Hallidaye a jejich praktickou aplikaci na autentické texty.
|
Požadavky na studenta
|
Studenti jsou povinni se aktivně účastnit seminářů (maximálně 2 absence za semestr), prostudovat zadané texty a předložit vypracované dílčí úkoly. Zkouška ověřuje aplikaci teoretických poznatků v práci s konkrétním jazykovým materiálem.
|
Obsah
|
M. A. K. Halliday and his Systemic Functional Linguistics.
Textual, interpersonal and ideational aspects of language.
Clause complexes.
The analysis of context.
Introduction into generative syntax.
Principles and parameters in generative linguistics.
Government and binding theory (X-bar and theta theory).
Movement in GB theory.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
PhDr. Petra Huschová, Ph.D. (25%),
PhDr. Šárka Ježková, Ph.D. (50%),
PhDr. Zuzana Nádraská, Ph.D. (25%),
-
Vede seminář:
PhDr. Petra Huschová, Ph.D. (100%),
PhDr. Šárka Ježková, Ph.D. (100%),
PhDr. Zuzana Nádraská, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
HALLIDAY, M.A.K. An Introduction to Functional Grammar. London : Arnold, 2004.
-
Základní:
COOK, V.J., NEWSON, M. Chomsky´s Universal Grammar. Oxford : Blackwell Publishers Ltd., 2nd edition, 1991.
-
Základní:
THOMPSON, G. Introducing Functional Grammar. London: Routledge, 2014.
-
Základní:
HAEGEMAN, L.M.V. Introduction to Government and Binding Theory. Oxford : Basil Blackwell Ltd.,, 1991.
-
Základní:
HALLIDAY, M.A.K. Spoken and Written Language. : Oxford University Press, 2nd edition, 1989.
-
Základní:
WHITE, L. Universal Grammar and Second Language Acquisition. Philadelphia : John Benjamins Publishing Company, 1989.
-
Doporučená:
Halliday, M.A.K. and Jonathan J. Webster. Text Linguistics: The How and Why of Meaning. London: Equinox, 2014.
-
Doporučená:
BLOOR, T. and M. BLOOR. The Functional Analysis of English (A Hallidayan Approach). London: Arnold, 2004.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Domácí příprava na výuku
|
26
|
Příprava na zkoušku
|
30
|
Samostatná kritická četba
|
30
|
Celkem
|
112
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studenti získají potřebné teoretické poznatky z vybraných okruhů studia anglického jazyka (tj. generativní a funkční gramatika) a budou schopni je aplikovat při analýze textů; studenti se naučí usouvztažnit nově získané vědomosti s poznatky získanými v předchozích kurzech lingvistického modulu a posuzovat jazyk jako systém. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Posouzení zadané práce
|
|
|
|