|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / OSV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
OSV
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Osobnostní a sociální výchova
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 30
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je poukázat na možnosti začlenění průřezového tématu osobnostní a sociální výchovy do výuky anglického jazyka, a to na základě vlastního prožitku a reflexe. Studenti si vyzkouší prvky dramatické výchovy, improvizaci, interakční hry, diskusní metody, relaxaci apod. v autentických situacích při vzájemné interakci a komunikaci. Předmět tak směřuje k rozvoji osobnostních, individuálních předpokladů každého jedince pro život se sebou samým i s druhými lidmi v aktuálním společenském kontextu a k rozvoji životních a sociálních (interakčních, vztahových) dovedností pro život s druhými lidmi.
|
Požadavky na studenta
|
Od studentů je požadována aktivní účast na semináři, povolené jsou maximálně 2 absence za semestr.
Průběžné plnění všech požadavků a úkolů.
|
Obsah
|
V tomto kurzu se studenti seznámí se základními principy, metodami a technikami osobnostní a sociální výchovy. Hlavní náplní semináře budou nejrozmanitější druhy aktivit orientované zejména na rozvoj komunikativních schopností, schopnosti empatie, sociálních dovedností (navazování a udržování mezilidských vztahů, řešení problémů, kooperace), ale také na podporu pozitivního sebepojetí a porozumění sobě samému. Veškeré aktivity budou zaměřeny prakticky a každý se bude moci přímo aktivně zapojit do jejich realizace.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
VALENTA, J. Didaktika osobnostní a sociální výchovy. Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4473-5.
-
Doporučená:
Lili, Kim. Building Rapport and Engaging Students. USA, 2017.
-
Doporučená:
WILSON, K. Drama and Improvisation. OUP, 2008. ISBN 978-0-19-442580-3.
-
Doporučená:
WRIGHT, A.; BETTERIDGE, D.; BUCKBY, M. Games for Language Learning. CUP, 2006. ISBN 978-0-521-61822-9.
-
Doporučená:
MACHALÍKOVÁ, J.; MUSIL, R. Improvizace ve škole. Praha: Informatorium, 2015. ISBN 978-80-7333-120-7.
-
Doporučená:
PORTMANNOVÁ, R. Jak zacházet s agresivitiou (150 her pro zvládnutí zlosti a agresivity). Portál, 1996. ISBN 80-7178-094-4.
-
Doporučená:
Machková, Eva. Metodika dramatické výchovy. Národní a informační středisko pro kulturu, 2011.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Domácí příprava na výuku
|
13
|
Samostatná kritická četba
|
10
|
Účast na výuce
|
6
|
Projekt týmový
|
5
|
Příprava na zápočet
|
10
|
Projekt individuální
|
4
|
Celkem
|
74
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Nácvik dovedností
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|