|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAA / SEMPR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAA
/
SEMPR
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Kapitoly ze sémantiky a pragmatiky
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
19 / 20
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 22
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KAA/GRA1
nebo KAA/MFA2
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
ANO
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem semináře je seznámit studenty s různými přístupy ke studiu významu a principy vyjadřování významu v anglickém jazyce. Studenti si osvojí základní terminologii a poznatky vybraných kapitol sémantiky a pragmatiky.
|
Požadavky na studenta
|
Kontaktní výuka
- aktivní účast v seminářích (max. 2 absence)
- práce s handouty v LMS Moodle, prostudování zadaných textů před seminářem
- závěrečný písemný test
Distanční výuka
- semináře v MS Teams - aktivní účast v seminářích
- práce s handouty v LMS Moodle, prostudování zadaných textů před seminářem
- v případě distančního módu ústní zkouška v MS Teams
komunikace se studenty prostřednictvím e-mailu a Moodle, konzultace v MS Teams
|
Obsah
|
Approaches to the study of meaning.
Sense relations.
Compositionality and combination of meaning.
Extensions of meaning.
Reference and deixis.
Speech acts.
Presupposition and implicature.
Grice's Cooperative Principle.
Politeness theories and principles.
Conversation analysis.
Vagueness and indirectness.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
CRUSE, D. A. Lexical Semantics. Cambridge University Press, 2001.
-
Základní:
THOMAS, J. Meaning in Interaction: An Introduction to Pragmatics. Harlow, 1995.
-
Základní:
JENNY, T. Meaning in Interaction: An Introduction to Pragmatics. Harlow, 1995.
-
Základní:
CRUSE, D. A. Meaning in Language: An Introduction to Semantics and Pragmatics. Oxford University Press, 2000.
-
Základní:
YULE, G. Pragmatics. Oxford University Press, 1996.
-
Základní:
CUTTING, J. Pragmatics: A Resource Book for Students. London, 2015.
-
Základní:
CUTTING, J. Pragmatics: A Resource Book for Students. London, 2015.
-
Základní:
LÖBNER, S. Understanding Semantics. London: Arnold, 2002.
-
Doporučená:
LEECH, G. Principles of Pragmatics. London and New York: Longman, 1989.
-
Doporučená:
LYONS, J. Semantics. Cambridge University Press, 1977.
-
Doporučená:
LEECH, G. Semantics: The Study of Meaning. 2nd edition. London: Penguin Books, 1990.
-
Doporučená:
BLAKEMORE, D. Understanding Utterances. An Introduction to Pragmatics. Oxford: Blackwell, 1992.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Na základě získaných poznatků budou studenti schopni analyzovat autentické texty mluvené i psané angličtiny z hlediska pragmatického i sémantického a aplikovat tyto poznatky ve svém ústním i písemném projevu. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|