|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KBBV / C634
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KBBV
/
C634
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Laboratoř z fyziologie a patol. fyz.
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Laboratoř z fyziologie a patologické fyziologie
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Laboratoř
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KBBV/C623
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
ANO
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KBBV/C633
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem laboratorních cvičení je prohloubení poznatků získaných na přednáškách oboru.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet:
Maximální počet bodů: 170 bodů
Pro získání zápočtu je třeba minimálně: 100 bodů
Pro získání zápočtu z předmětu musí student během semestru získat nejméně 100 bodů (včetně) ze 170, odevzdat všechny protokoly, mít 100% účast na lcv. (popř. s jednou písemně omluvenou absencí) a je povinen prezentovat referát.
Student body získává za:
- 6 průběžných testů na začátku lcv. (5 otázek) - 6 testů x 10 bodů
- otázky se budou týkat vždy aktuálního praktika (popř. praktika z minulého týdne a základní teorie), kdy se daný test bude psát. Pokud student měl absenci na prakticích, kdy se psal průběžný test, má možnost si na dalším praktiku dohodnout s vyučujícím test náhradní, který musí absolvovat ještě během výukového období semestru !!!
- pokud student z průběžného testu získá 2 a méně bodů, je ústně přezkoušen vyučujícím a při zjištění nedostatečných znalostí laboratorní cvičení opustí a nahradí si je s jinou skupinou.
- závěrečný test (12 otázek ? testové i slovní odpovědi) - 60 bodů
- prezentace referátu - 15 bodů
- průběžné hodnocení práce, znalostí, přípravy a protokolů - 35 bodů
Pokud student během semestru alespoň 100 bodů nezíská, píše následně ve zkouškovém období opravný test složený z 6 otázek (hodnocené po 5 bodech), v němž musí získat alespoň:
- 60 % bodů, pokud předtím v průběhu semestru získal 99-80 bodů
- 70 % bodů, pokud předtím v průběhu semestru získal 60-79 bodů
- 75 % bodů, pokud předtím v průběhu semestru získal 0-59 bodů
Opakující studenti, kteří v minulém roce splnili veškeré formální požadavky pro získání zápočtu, musejí ze závěrečného testu (12 otázek = 60 bodů) získat alespoň 60 % bodů, tj. 36 bodů. Pokud tento počet bodů nezískají, píší výše zmíněný opravný test se 6-ti otázkami.
1.) Referáty:
Student si připraví prezentaci v MS Powerpoint na jedno z navržených témat v délce trvání maximálně 5 minut (t.j. max 7 slidů), které přednese v termínu dle sylabu. Bodové hodnocení je následující:
Hodnocení referátů:
1 = 14-15 bodů; 1- = 12-13 b; 2 = 9-11 b; 2- = 6-8 b; 3 = 5 b; 4 = 0 b.
Hodnotí se schopnost zpracovat a přehledně sdělit hlavní poznatky k danému tématu, aktuálnost a kvalita použitých literárních zdrojů, způsob prezentace a také kvalita odpovědí na dotazy studentů a vyučujícího.
Referáty je třeba zaslat na uvedené e-maily s uvedením jména, studijního oboru a čísla skupiny (pokud studenti číslo skupiny neuvedou, bude hodnocení sníženo o 3 body):
1. seminář (4.-5.12.2013) do pondělí 2.12. e-mail vladimira.muzakova@upce.cz
2. seminář (11.-12.12.2013) do neděle 8.12. do 23:00 na mail seminare.kbbv@centrum.cz
2.) Protokoly z lcv.:
Studenti vypracovávají na určených praktických cvičeních pracovní protokoly. Student je povinen protokol odevzdat nejpozději v pátek, na konci daného týdne na přednášce z Fyziologie a patol. fyziologie (C633). Protokoly jsou hodnoceny známkami, jejichž bodové hodnocení je:
1 = 3 body; 1- = 2,5 b; 2 = 2 b; 2- = 1 b; 3 = 0 b
_____________________________________________
Rozdělení a očíslování skupin pro Lcv. z fyziologie
Zdravotní laborant:
1. skupina - středa 8 - 10 hod.
2. skupina - středa 10 - 12 hod.
3. skupina - středa 12:30 - 14:30 hod.
4. skupina - středa 14:30 16:30 hod.
Klinická biologie a chemie
1. skupina - čtvrtek 8 - 10 hod.
2. skupina - čtvrtek 12 - 14 hod.
3. skupina - čtvrtek 14 - 16 hod.
4. skupina - čtvrtek 16 - 18 hod.
|
Obsah
|
Vyšetření kardiovaskulárního systému (měření krevního tlaku, fyzikální vyšetření, zátěžový test, elektrokardiografie)
Poskytnutí první pomoci včetně kardiopulmonální resuscitace
Spirometrické a fyzikální vyšetření plic
Spermatická morfologie
Hodnocení orálního glukózového tolerančního testu
Vyšetření močového sedimentu
Funkční testy ledvin - zřeďovací pokus, kreatininová clearance.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Červinková Z. Návod k praktickým cvičením z lékařské fyziologie. 2000, Univerzita Karlova v Praze, Nakladatelství Karolinum.
-
Základní:
Návody jsou k dispozici ve STAGu
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
C623-Laboratoř z fyziologie a patologické fyziologie |
Získané způsobilosti |
Po absolvování předmětu je posluchač připraven pro studium klinických předmětů - klinické biochemie a imunologie.
|
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Nácvik dovedností
- Laborování
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Posouzení zadané práce
- Analýza výkonu studenta
|
|
|
|