|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KCHTFR / TCR5M
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KCHTFR
/
TCR5M
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Technologie rest. a konz. nást. mal. V
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Technologie restaurování a konzervace nástěnné malby a sgrafita V
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
2 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je rozvoj schopností samostatně řešit zadání závěrečné práce s využitím přírodních věd, podílet se na zkoumání památkových objektů a zpracování příslušné dokumentace resp. řešení složitých restaurátorských problémů z hlediska technologie restaurování.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet je podmíněn splněním úkolů v rámci závěrečné práce.
|
Obsah
|
Výuka je zaměřena na individuální konzultace, spolupráci v rámci závěrečných teoretických resp. praktických prací. Student již dokáže samostatně pracovat a dané problémy řešit ve spolupráci s příslušným akademických pracovníkem.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Šimůnková, E., Bayerová, T. Pigmenty. Praha, 1999.
-
Základní:
Kotlík, P. a kolektiv. Stavební materiály historických objektů. Praha, 1999.
-
Základní:
Bayer, K. Sylaby přednášek.
-
Doporučená:
Mora, P., Mora, L., Philippot, P. Conservation of Wall Paintings. London, 1984.
-
Doporučená:
dle zadání závěrečné práce.
-
Doporučená:
Schramm, H.P., Hering, B. Historische Malmaterialien und ihre Identifizierung. Stuttgart, 1995.
-
Doporučená:
Zelinger, J. a kol. Chemie v práci konzervátora a restaurátora. Academia, 1982.
-
Doporučená:
Banik. G., Krist, G.. Lösungsmittel in der Restaurierung. Wien: Verlag Der Apfel, 1989.
-
Doporučená:
Vaněček, I. Nástěnné malby. Praha, 2000.
-
Doporučená:
Matteini, M., Moles, A. Naturwissenschaftliche Untersuchungsmethoden in der Restaurierung. Munchen, 1990.
-
Doporučená:
Rovnaníková, P. Omítky. Praha, 2002.
-
Doporučená:
Hošek, J., Muk, J. Omítky historických staveb. Praha, 1989.
-
Doporučená:
Eastaugh, N., Walsh, V., Chaplin, T., Siddal, R. Pigment compendium. Elsevier, 2004.
-
Doporučená:
Rožan, J., Vaníček, O. Pigmenty práškové barvy. Praha, 1959.
-
Doporučená:
Torraca, G., Weber, J. Poröse Baustofe. Wien, 1986.
-
Doporučená:
Fraňo, V., Ďurkovič, M., Král, J., Novák, J., Novotný, J., Přibyl, F. Stavebné látky. Bratislava, 1984.
-
Doporučená:
Amoroso, G. G., Fassina, V. Stone decay and conservation. Elsevier, 1983.
-
Doporučená:
Mills, J.S., White, R. The organic chemistry of museum objects. Oxford, 1996.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student se naučí prakticky využívat dosud nabyté znalosti z oboru technologie restaurování. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|