|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KCHTFR / ZCH1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KCHTFR
/
ZCH1
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Název
|
Základy chemie I
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
23 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je naučit studenty základům anorganické chemie včetně stavby atomů a molekul, vysvětlit principy chemických dějů a naučit je základním chemickým výpočtům. Obsah předmětu Základy chemie I vychází ze středoškolského učiva chemie a má sloužit ke srovnání úrovně znalostí z chemie studentů prvního ročníku, které jsou potřebné pro návazné oborové předměty technologií restaurování.
|
Požadavky na studenta
|
Zkouška je složena na základě písemného testu ohodnoceného nad 50 % bodování.
|
Obsah
|
1. Stavba hmoty. Atom a jeho složení, elementární částice. Kvantová čísla. 2. Periodický systém prvků (s, p, d prvky - vlastnosti prvků a jejich sloučenin). 3. Názvosloví anorganických sloučenin. Oxidační číslo. 4. Chemická vazba. Chemická reakce a děje, chemická rovnováha, reakční kinetika. 5. Vyjadřování koncentrace látek, výpočty látkového množství, koncentrace, výpočty z chemických reakcí a ředění roztoků. 6. Kyseliny a zásady. Výpočet pH. 7. Vlastnosti anorganických sloučenin používaných v restaurování uměleckých děl (vybraná minerální pojiva, pigmenty, aj.).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Mareček, Aleš. Chemie : sbírka příkladů : pro studenty středních škol. Brno: Proton, 2001. ISBN 80-902402-2-4.
-
Základní:
Mareček, Aleš. Chemie pro čtyřletá gymnázia.. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 1998. ISBN 80-7182-055-5.
-
Doporučená:
Mička, Z., Lukeš, I. Anorganická chemie I.. Praha, 1999.
-
Doporučená:
Klikorka, J. Anorganická chemie I, učební texty vysokých škol. Praha, 1954.
-
Doporučená:
Lukeš I., Mička, Z. Anorganická chemie II.. Praha, 1998.
-
Doporučená:
Klikorka, J. Anorganická chemie II, učební texty vysokých škol. Praha, 1955.
-
Doporučená:
Vacík, J. a kol. Přehled středoškolské chemie. Praha, 1993.
-
Doporučená:
Muck, Alexander. Základy chemie ke studiu na VŠCHT. Praha: Vydavatelství VŠCHT, 1998. ISBN 80-7080-320-7.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Základní znalosti chemie středních škol a dobrá znalost učiva matematiky základní školy. |
Získané způsobilosti |
Student získá a dokáže v praxi využít obecné poznatky o anorganických sloučeninách. Výuka začíná od elementárních poznatků o stavbě chemických látek (elementárních částic, atomů, molekul). Důraz je kladen na Periodický systém prvků, typy chemických vazeb mezi atomy, na typy chemických reakcí anorganických sloučenin a jejich provázání s praxí. Zvýšený důraz je kladen na zvládnutí základních chemických výpočtů potřebných pro praxi restaurátora. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|