|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KCJ / BNA2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KCJ
/
BNA2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Německý jazyk pro historiky: CEFR A2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Německý jazyk pro historiky
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
3 / 18
|
0 / 4
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KCJ/BNA1
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je rozvíjet znalosti studenta na jazykové úrovni minimálně A1+. Důraz je kladen na rozšíření slovní zásoby a rozvoj receptivních a produktivních řečových dovedností na základě osvojení relevantních jazykových prostředků. Výstupní úroveň na konci semestru je A2 za předpokladu kombinace aktivní účasti v semináři a současně autonomní přípravy v rámci e-kurzu BNA2 .
Aktivní účast v e-learningovém kurzu v Moodlu s minimální úspěšností 60% včetně odevzdání všech e-learningových korespondenčních úloh.
Dále si studenti prohloubí znalosti němčiny v odborně zaměřeném studijním materiálu, a to především praktickým rozvíjením slovní zásoby a mluvnických struktur. Těžištěm práce v seminářích jsou texty a média kulturně-historického charakteru. Součástí je rovněž procvičování gramatických, syntaktických a lexikálních specifik odborných textů.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na studenta:
1. Před zahájením studia cizího jazyka v tomto kurzu je nutné absolvovat tzv. informativní (on-line) test (např. Cambridge placement test | Cambridge exams | Guide to English exams (ef.com), Online Russian level test - for free | ESL, Online German level test for free | ESL). Testy slouží jako diagnostika k tomu, zda se student může zapsat do kurzu požadované úrovně ihned, nebo zda je ještě nutné si doplnit jazykové vzdělání (většinou formou individuálního studia) před tím, než si předmět zapíše.
2. Na první hodině jazykové výuky předat vyučujícímu vytištěný printscreen s výsledkem informativního testu, opatřený datem a jménem. Ti, kteří dosáhnou vyšší úrovně, než je požadováno, mohou printscreen testu poslat vyučujícímu e-mailem.
3. Povinná docházka platí v případě, kdy je informativní test na nižší úrovni - o jeden stupeň. (Pokud student dosáhl v informativním testu ještě nižšího výsledku, je třeba si doplnit znalosti prostřednictvím individuálního studia.) Nutno doložit vyučujícímu a konzultovat při úvodní hodině. Student si může zapsat rozvrhovanou výuku CJ dle vypsaných hodin v rozvrhu.
4. Pokud je informativní test na stejné či vyšší úrovni, docházka není povinná. Student si tedy může zapsat tzv. podrozvrhové akce bez výuky a složit pouze závěrečnou zkoušku.
5. Pokud student složil jazykovou zkoušku podle Seznam standardizovaných jazykových zkoušek, MŠMT ČR (msmt.cz) (platí pro všechny jazyky) či absolvoval státní jazykovou zkoušku na stejné nebo vyšší úrovni, než je v rámci studovaného SP požadováno, či absolvoval semestrální studijní pobyt (mimo SK) v zahraničí, smí požádat o uznání absolvování zkoušky nebo pobytu za vybraný předmět CJ. O uznání této zkoušky za zvolený předmět CJ žádá student prostřednictvím Studijního oddělení FF UPCE. Tuto žádost lze v rámci studia uplatnit pouze 1x za jeden jazyk. Žádosti je vyhověno pouze při splnění zde uvedených podmínek.
V případě nařízení distanční/hybridní výuky studenti nadále dodržují rozvrhové akce předmětu, účastní se aktivně a v určenou dobu distanční/hybridní výuky zajišťované prostřednictvím elektronického výukového systému MS Teams, vypracovávají a kontrolují si zadané úkoly publikované na STAGu, komunikují s vyučujícím prostřednictvím e-mailu, el. systému MS Teams, Skype, případně telefonicky.
70% aktivní účast v kontaktní výuce (za předpokladu realizace kontaktní výuky) či online výuce.
Formát závěrečného hodnocení bude pokrývat veškeré relevantní jazykové prostředky a řečové dovednosti osvojené v rámci předmětu a bude se opírat o standardizované testovací materiály.
|
Obsah
|
Odborné texty k historickému tématu.
Gramatické jevy, které budou aktuální v souvislosti s probíranými texty, poslechy.
Gramatika odborného historického jazyka (časování nepravidelných sloves, temporální systém v němčině, vedlejší věty a pořádek slov, číslovky, datum, předložky a určování času, deklinace substantiv, jména geografická, participiální vazby, pasívum).
Společensko-kulturní témata:
1. Kultur; Tourismus; Stadtbesichtigung; Veranstaltungen
2. Arbeitsleben; Firmenporträt; Berufe und Familie; Wirtschaft; Soziale Ordnung
3. Natur und Landschaften; Aktivitäten und Ereignisse
4. Gesundheit und Krankheit; Sport und Fitness, Ernährung; Einkaufen
5. Wohnen; Einrichtungstipps; Soziale Problematik; Quellen für eine Analyse
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Breitsameter, Glas-Peters, Pude. Menschen A2, Deutsch als Fremdsprache, Arbeitsbuch. Hueber Verlag, 85737 Ismaning, Deutschland, 2013. ISBN 978-3-19-111902-7.
-
Základní:
Habersack, Pude, Specht. Menschen A2, Deutsch als Fremdsprache, Kursbuch. Hueber Verlag, 85737 Ismaning, Deutschland, 2013. ISBN 978-3-19-101902-0.
-
Základní:
BAUMBACH, R. Němčina pro historiky a archiváře. Univerzita Palackého, Olomouc, 2005. ISBN 80-244-1161-X.
-
Základní:
Hřebíčková, S. Textová cvičebnice pro historiky a archiváře. Karolinum, 2005. ISBN 80-246-1053-1.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Bude posílena receptivní jazyková kompetence, jakou je čtení s porozuměním a textová produkce. Studenti si osvojí práci s odborným textem, nacvičí jeho překlad a interpretaci. Budou schopni diskutovat v cílovém jazyce na historické i kulturně-společenské téma, zvládnou gramaticko-lexikální struktury daného odborného jazyka. |
Vyučovací metody |
-
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|