|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KCJ / BNAP1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KCJ
/
BNAP1
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Akademické psaní I
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
13 / 15
|
1 / 5
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KCJ/AKP1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KCJ/BNAP2
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti si osvojí teoretické poznatky z oblasti stylistiky a pracují s primárními a sekundárními zdroji a získají praktické dovednosti pro aplikaci těchto poznatků v písemném projevu, především v akademickém psaní. Seminář využívá teoretické texty i praktické ukázky, těžiště předmětu však spočívá v rozboru vlastních prací studentů. Obsahem předmětu je mimo jiné volba slovních prostředků, stylistické vrstvy jazyka, organizace textu, slohotvorné postupy jako vyprávění, popis, exemplifikace, definice, odborný styl, problematika vytváření vlastního studijního portfolia, citací, parafrází, resumé, psaní anotací, bibliografií, vystříhání se chyb ve vlastních textech apod.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích.
Plnění průběžných úkolů.
Vypracování a odevzdání seminární práce na vybrané/zadané téma.
|
Obsah
|
Studentské portfolio.
Sebereflexe vlastních textů, analýza chyb.
Německý vědecký styl.
Technika psaní na seminářích a přednáškách.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Beinke. Die Seminararbeit. Konstanz, 2008.
-
Doporučená:
Höge. Schriftliche Arbeiten in Studium und Beruf. Ein Leitfaden. Stuttgart, 2006.
-
Doporučená:
Schäfer. Wissenschaftliches Arbeiten an deutschen Universitäten. München, 2010.
-
Doporučená:
Graefen. Wissenschaftssprache Deutsch: lesen ? verstehen ? schreiben. Ein Lehr- und Arbeitsbuch. Frankfurt am Main, 2011.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studenti budou mít praktické dovednosti pro aplikaci poznatků z oblasti stylistiky a práci s primárními a sekundárními zdroji v písemném projevu, především v akademickém psaní. Naučí se volit slovní prostředky, budou umět interpretovat, definovat, zvládnou problematiku citací, bibliografií. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Demonstrace
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|