|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KCJ / BNJC3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KCJ
/
BNJC3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Jazyková cvičení III
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
3 / 5
|
0 / 0
|
0 / 15
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KCJ/JNC3
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KCJ/BNJC2
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
ANO
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KCJ/BNJC4
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti budou rozvíjet komunikativní kompetence v cizím jazyce. Budou umět používat německý jazyk v jeho mluvené i psané formě v různých prakticky orientovaných situacích. Jedná se o prohlubování a zdokonalování receptivních a produktivních dovedností v návaznosti na nově osvojené jazykové prostředky. Studenti budou schopni používat nové jazykové prostředky v běžné komunikaci. V samostudiu si studenti budou zpracovávat materiál Erkundigungen C1.
Používání AI je zakázáno v kvalifikačních a samostatných pracích a ve výstupech, které jsou podkladem pro hodnocení předmětu. Používání AI je povoleno pouze v souladu se zadáním vyučujícího na splnění konkrétního úkolu.
|
Požadavky na studenta
|
80% účast.
Formální a obsahová korektnost všech zadaných úkolů.
Test: písemní projev (referát nebo dopis redakci nebo stížnost).
V případě nařízení distanční/hybridní výuky studenti dodržují rozvrhové akce předmětu, umožňuje-li jim to jejich aktuální situace. Úkoly vypracovávají prostřednictvím el. výukových systémů Moodle a MS Teams.
Používání AI je zakázáno v kvalifikačních a samostatných pracích a ve výstupech, které jsou podkladem pro hodnocení předmětu. Používání AI je povoleno pouze v souladu se zadáním vyučujícího na splnění konkrétního úkolu.
|
Obsah
|
1. - 2. týden:
Modernes Leben, Wegwerfgesellschaft.
Blogbeitrag schreiben.
Grammatik: Subjektive Bedeutung von Modalverben, Vorsilben miss-, zer-, ent- und de-.
3. - 4. týden:
Tourismus, Förderung des regionalen Tourismus.
Zwei-Tages-Programm für Touristen.
Grammatik: Zweiteilige konzessive und restriktive Konnektoren, feste Nomen-Verb-Verbindungen.
5. - 6. týden:
Intelligenz und Wissen.
E-Mail schreiben.
Grammatik: Modalverben und ihre Alternativen, irreale Folgesätze, unbestimmte Zahlwörter.
7. - 8. týden:
Meine Arbeitsstelle, Lohn- und Gehaltsabrechnung.
Offizielle und persönliche E-Mails schreiben.
Grammatik: Es als nicht-obligatorisches und als obligatorisches Satzelement, Graduierung von Adjektiven.
9. - 10. týden:
Kunst, Kunstbetrieb.
E-Mail schreiben.
Grammatik: Indirekte Rede in Fragen und im Imperativ, Redewiedergabe mit nach, laut, zufolge und wie.
11. - 13. týden:
Studium, Forschungsergebnisse.
Sprache und Geschlecht.
Grammatik: Präpositionen mit dem Dativ, Nachsilben bei Nomen, Verweiswörter.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
BUSCHA, A., RAVEN, S., SZITA, S. Erkundungen. Deutsch als Fremdsprache. C1, Lektion 1-4. Leipzig, 2016. ISBN 9783941323254.
-
Základní:
PERLMANN-BALME M., SCHWALB S., MATUSSEK M. Sicher! C1.1. München, 2015. ISBN 978-3-19-501208-9.
-
Rozšiřující:
WEINRICH, H. Textgrammatik der dt. Sprache.. Mannheim, 1993.
-
Doporučená:
WILLKOP, E.-M., WiEMER, C., MÜLLER-KÜPPERS, E., EGGERS, D., ZÖLLNER, I. Auf neuen Wegen.. Ismaning, 2003.
-
Doporučená:
ENGEL, U. Deutsche Gramatik.. Heidelberg, 1991.
-
Doporučená:
DREYER, H., SCHMITT, R. Lehr- und Übungsbuch der dt. Gramatik.. Hueber, München, 2000.
-
Doporučená:
Hantschel, Hans-Jürgen/Krieger, Paul. Mit Erfolg zum Goethe-Zertifikat C1: Übungsbuch mit Audio-CD.. 2008. ISBN 9783126758345.
-
Doporučená:
Hantschel, Hans-Jürgen/Krieger, Paul. Mit Erfolg zum Goethe-Zertifikat C1:Testbuch mit Audio-CD.. München, 2008. ISBN 9783126758352.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
40
|
Příprava na zápočet
|
15
|
Kontaktní výuka
|
48
|
Celkem
|
103
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Úspěšné splnění předmětu BNJC2. |
Získané způsobilosti |
Studenti budou schopni analyzovat a komentovat diagramy a tabulky v cizím jazyce. Naučí se vyjadřovat odůvodnění, srovnání a obhájit své názory v odborné diskuzi.
|
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Nácvik dovedností
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Posouzení zadané práce
- Rozbor jazykového projevu studenta
|
|
|
|