|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KCJ / BNRNM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KCJ
/
BNRNM
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Realismus, naturalismus a moderna
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Realismus, naturalismus a moderna v německy psané literatuře
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
8 / 10
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 15
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
KCJ/NPLI
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
V rámci přednášek a seminářů se studenti seznámí s hlavními rysy německy psané literatury období realismu, naturalismu a moderny (impresionismu, symbolismu, expresionismu) a s dalšími vybranými autory první poloviny 20. století. Semináře probíhají na základě analýzy textů vybraných autorů. Cílem je interpretace textů s ohledem na aspekt literárněvědný, historický, sociologický, kulturní a psychologický.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích.
Vlastní četba jako podmínka účasti na semináři.
Písemný test.
|
Obsah
|
1. - 3. týden:
Poetický a kritický realismus (Fontane, Eschenbach, Storm).
4. - 6. týden:
Naturalismus (Hauptmann). Vliv Henrika Ibsena na formování německého naturalismu.
Fin de siecle - impresionismus, symbolismus (George, Hofmannsthal, Rilke, Altenberg).
Význam a vliv filozofie Fr. Nietzscheho a A. Schopenhauera pro hnutí moderny.
7. - 9. týden:
Expresionismus (Trakl, Werfel, Heym).
10. - 13. týden:
Hermann Hesse.
Thomas Mann.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Wiegmann, H. Die deutsche Literatur des 20. Jahrhunderts. Würzburg, 2005.
-
Základní:
Ajouri, P. Literatur um 1900. Naturalismus, Fin de Siecle, Expressionismus.. Berlin, 2009.
-
Základní:
Václavek, L. Literatura v německém jazyce 1914 -1945. Olomouc, 1992.
-
Doporučená:
Baumann B., Oberle B. Deutsche Literatur in Epochen. München, 1985.
-
Doporučená:
Bortenschlager W. Deutsche Literaturgeschichte (Bd. I, II, III). Wien, 1986.
-
Doporučená:
Rötzer H. G. Geschichte der deutschen Literatur. Bamberg, 1992.
-
Doporučená:
Sprengel P. Geschichte der deutschen Literatur Bd. 9/1: Geschichte der deutschsprachigen Literatur 1870-1900. Von der Reichsgründung bis zur Jahrhundertwende.. München, 1998.
-
Doporučená:
Sprengel, P. Geschichte der deutschen Literatur Bd. 9/2: Geschichte der deutschsprachigen Literatur 1900-1918. Von der Jahrhundertwende bis zum Ende des Ersten Weltkriegs.. München, 2004.
-
Doporučená:
Soerensen. Geschichte der deutschen Literatur II.. München, 1997.
-
Doporučená:
Pavel Knápek. Kunst und Künstlertum im Werk von Hugo von Hofmannsthal und Henrik Ibsen. Pardubice, 2016. ISBN 978-80-7560-030-1.
-
Doporučená:
Jaklová H., Knápek P. Künstlerische Stationen. Betrachtungen über Kunst und Künstler. Ein Blick in die deutschsprachige Literatur des 19. und 20. Jahrhunderts.. Pardubice, 2014.
-
Doporučená:
Schweikle I. u. G. (Hrsg.). Metzler Literaur-Lexikon. Stuttgart, 1990.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Samostatná kritická četba
|
15
|
Domácí příprava na výuku
|
52
|
Příprava na zkoušku
|
16
|
Celkem
|
122
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Splnění pedmětů BNULI a BNLI1. |
Získané způsobilosti |
Studenti budou schopni interpretace textů s ohledem na aspekt literárněvědný, historický, sociologický, kulturní a psychologický. |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Rozbor díla tvůrčího charakteru
|
|
|
|